Tabor firmy Raben Transport zasili 115 modeli Mercedes-Benz Actros i 66 naczep Schmitz Cargobull

Kontynuacja współpracy Grupy Raben - na zdjęciu od lewej: Andrzej Dziedzicki, dyrektor handlowy EWT Truck&Trailer Polska i Maciej Zwada, kierownik działu technicznego floty Raben Transport (fot. Raben Transport)

W 2022 roku Raben Transport stawia na wymianę i rozwój floty. Tabor firmy zasili 115 modeli Mercedes-Benz Actros i 66 naczep Schmitz Cargobull. Te inwestycje pozwolą nie tylko podnieść jakość obsługi klientów oraz zwiększyć bezpieczeństwo i komfort kierowców, ale także zmniejszyć wpływ firmy na środowisko według zakładanych celów zrównoważonego rozwoju.

Wszystkie zamówione na 2022 rok modele są wyposażone m.in. w system Mirror Cam, inteligentny tempomat Predictive Powertrain Control oraz system Active Brake Assist.

Flota, która pozwala zapewnić naszym klientom jak najwyższą jakość usług przy zachowaniu efektywności kosztowej i jednocześnie jest ekologiczna – to wszystko oferuje nam Mercedes-Benz. Bardzo cenimy innowacyjne rozwiązania w modelach Actros, które zwiększają naszą doskonałość operacyjną, a przy tym podnoszą bezpieczeństwo kierowców. Równie istotny jest ich komfort pracy – wiadomo przecież, że wypoczęty, pracujący w ergonomicznych warunkach kierujący będzie bardziej uważny i skoncentrowany na prowadzeniu pojazdu” – mówi Piotr Banasiak, dyrektor zarządzający Raben Transport.

Fot. Raben Transport

Nowe modele Actrosów oferują kierowcom wygodne warunki zarówno w czasie pracy, jak i wypoczynku. Kabiny typu Big Space o wysokości wnętrza 1,99 m, z dużą ilością miejsca do przechowywania, zawieszone są na pneumatycznych poduszkach, co ogranicza przenoszenie wibracji podczas jazdy. Łóżka z materacami Premium Comfort, wysuwany stolik dla kierowców po stronie pasażera oraz elektryczna klimatyzacja postojowa podnoszą jakość i komfort odpoczynku.

Fot. Raben Transport

Transport drogowy i intermodalny
Niezawodny transport to również naczepy. Jako uzupełnienie nowych ciągników siodłowych Grupa Raben zdecydowała się na naczepy Schmitz Cargobull w wersji MEGA dla transportu międzynarodowego, w różnych wariantach w zależności od preferencji poszczególnych oddziałów Raben Transport.

Nasze naczepy to zdecydowany lider niezawodności oraz sprawdzonych rozwiązań technicznych. Przede wszystkim chodzi tutaj o skuteczny system podnoszenia dachu, ważny dla branży automotive. Dodatkowo, uwzględniając specyfikę pracy Raben Transport, wyposażyliśmy naczepy w podnoszoną oś przednią, w celu lepszej eksploatacji opon i zmniejszenia zużycia paliwa przy obsłudze lżejszych ładunków” – tłumaczy Jacek Fiuk, key account manager w firmie EWT Truck &Trailer Polska Sp. z o.o.

W ramach nowej partii naczep Schmitz Cargobull znajdą się modele kurtynowe S.CS POWER CURTAIN. Zaletą tego innowacyjnego rozwiązania jest trwałość nadwozia certyfikowana zgodnie z normą EN 12642 Code XL, łatwe użytkowanie, krótszy czas i większe bezpieczeństwo załadunku i rozładunku, a zarazem oszczędność kosztów eksploatacji. Bardzo wytrzymała plandeka boczna chroni przed nieuprawnionym dostępem, a dodatkowe wyposażenie przeznaczone do transportu opon z certyfikatem jest bardzo łatwe w obsłudze. Na koniec warto wspomnieć, że naczepy S.CS POWER CURTAIN są przystosowane opcjonalnie do przewozu koleją i promem, umożliwiając ceniony przez operatora logistycznego transport intermodalny.

Fot. Raben Transport

W duchu zrównoważonego rozwoju
Poprzez zakup nowych ciągników i naczep Grupa Raben realizuje swoją Strategię zrównoważonego rozwoju na lata 2021-2025. Mercedesy Actros są dostosowane do normy emisji spalin Euro VI, a ich silniki generacji OM 471 charakteryzują się jedną z najmniejszych ilości spalanego paliwa w porównaniu do konkurencji. Parametry techniczne samochodów i nowe kompetencje, jakie będą mogli zdobyć kierowcy Raben Transport dzięki szkoleniom z Eco Trainingu organizowanym przez trenerów Mercedesa, mogą dać efekt synergii na polu ekologii.W perspektywie pięciu lat Grupa Raben wyznaczyła sobie takie cele środowiskowe jak wzrost udziału pojazdów spełniających normy Euro V i VI oraz z napędem elektrycznym, wodorowym, LNG i CNG we flocie własnej i dostawców do 96% oraz redukcja intensywności emisji w transporcie o 10%. Tegoroczne inwestycje w tabor znacząco przybliżają firmę do ich osiągnięcia.

Fot. Raben Transport