Po 3 latach testów i przygotowań, firma PTM Polska otrzymała patent na system zagęszczania ładunku w naczepach z ruchomą podłogą, a dokładniej na ścianę kompresującą do naczep walking floor.
Dzięki tej ścianie, po skompresowaniu ładunku, można przetransportować ok.30% towaru więcej, co daje nawet do 7 t ładunku extra.
Do jakich ładunków jest to rozwiązanie? Można je zastosować przy transporcie ładunków o niskiej gęstości np. folii, paliw RDF czy surowców sypkich na naczepach MF.
Jak działa ściana kompresująca?
1. Ściana przednia (grodziowa) wykonuje swoją macierzystą funkcję i zapewnia oczyszczenie skrzyni podczas rozładunku.
2. Ściana kompresująca (nr2) tzw. tylna – patent i autorski pomysł, spełnia funkcję dociskową dla ładunku znajdującego się przed nią, czyli pomiędzy obiema ścianami grodziowy.
3. Po skompresowaniu ładunku między dwiema ścianami, pozostaje przestrzeń na dodatkową partię towaru.
4. W zależności od ściśliwości kompresowanego ładunku, dodatkowa uzyskana przestrzeń sięga nawet 30% ogólnej kubatury pojazdu (naczepy).
Na targach ściana została zamontowana na naczepie STAS MF92S.