Pomimo ciężkiej sytuacji na rynku wywołanej pandemią COVID, MB Pneumatyka pozyskuje nowych odbiorców w Australii i Nowej Zelandii, a także inwestuje w nowe maszyny produkcyjne.
Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, w 2020 r. liczba rejestracji nowych samochodów spadła aż o trzy miliony w porównaniu z 2019 r. Daje to średni spadek około 23,7%. Przyczyną spadku jest oczywiście pandemia COVID i związane z nią powtarzające się zamknięcia gospodarek. Dlatego nie może dziwić fakt, że największe spadki sprzedaży nowych aut pokrywają się z listą krajów najmocniej dotkniętych wirusem, zwłaszcza w okresie marzec – maj 2020. W Hiszpani w roku 2020 rynek skurczył się -32,3%, we Włoszech (-27,9%), Francja (-25,5%), Niemczech (-19,1%). W Polsce rynek skurczył się o 22,9 proc.
Spadek sprzedaży nowych pojazdów przełożył się na spowolnienie tempa zamówień podzespołów od dostawców, takich jak MB Pneumatyka. Firmy specjalizującej się w produkcji złączy do pneumatycznych układów hamulcowych i zawieszeń w pojazdach użytkowych, takich jak samochody ciężarowe, autobusy, naczepy, przyczepy oraz pojazdy rolnicze. Okresowo zamówienia wręcz wstrzymywano w ogóle. Według własnych szacunków w MB Pneumatyka w pierwszych 6 miesiącach 2020 roku spadek zamówień przekraczał 50% w stosunku do roku 2019. Dzięki czasowej poprawie, w całym roku 2020 spadek zamówień to ok. 35%. Jednak czas kryzysu to najlepsza okazja do uzyskania przewagi nad konkurentami. Szukając nowych możliwości MB Pneumatyka w tym trudnym dla wszystkich okresie zdobyła odbiorców dla swoich złączy na dalekich rynkach w Australii i Nowej Zelandii.
Pojawienie się szczepionek oraz nadzieja na opanowanie epidemii przełożyła się na poprawę nastrojów w całej branży Autimotive pod koniec 2020 roku. MB Pneumatyka odnotowała na początku roku 2021 wzrost sprzedaży sięgający +50%. Prognozy na kolejne miesiące są równie optymistyczne. Dlatego, chcąc zaspokoić rosnące zamówienia, kupiono maszynę CNC – obrabiarkę numeryczną japońskiej marki OKUMA. Jeszcze w tym miesiącu maszyna zostanie dostarczona do Polski. Jej wdrożenie do produkcji pozwali na znaczne zwiększenie zdolności produkcyjnych MB Pneumatyka, przy jednoczesnym utrzymaniu najwyższego poziomu jakościowego produkowanych złączy.
Jednym z kluczowych celów biznesowych w strategii firmy jest ochrona środowiska. Dlatego, w marcu 2021 roku MB Pneumatyka zakupiła maszynę do odsączania mosiężnych wiórów-odpadów powstających w procesie produkcyjnym. Jej uruchomienie gwarantuje powstanie obiegu zamkniętego w tym obszarze, dzięki zapewnieniu 100% odzysku chłodziwa wykorzystywanego przy produkcji elementów złączy. Zapewnia, także skuteczne połączenie ochrony środowiska z optymalizacją kosztów produkcji. Firma stawia na innowację, gotowość do natychmiastowej adaptacji złączy do oczekiwań rynku. Jako jeden z europejskich liderów dostarczających złącza do większości producentów samochodów powyżej 3,5 tony, szuka nowych rynków i nowych możliwości. Stale doskonali pneumatyczne układy w pojazdach. Dzięki temu obniża ich wagę, skraca czas montażu dobierając rozwiązania dedykowane. Wszystko z myślą o potrzebach klientów.