Iveco X-Way Super Loader – podwozie pod betonomieszarkę

Podwozie Iveco X-Way 8x4 Super Loader zabudowane betonomieszarką Schwing Stetter (fot. Iveco)

Iveco X-Way w wersji Super Loader to pojazd specjalnie opracowany do konfiguracji z betonomieszarkami samochodowymi: wyróżnia się wyjątkową wytrzymałością i niską masą własną od 8900 kg. To szczególnie ważne w przypadku transportu mieszanek betonowych, gdy rentowność klienta zależy od ładowności pojazdu.

Model X-WayAD360X40BZ OFF, to konfiguracja stworzona jako podwozie do betonomieszarek. Jest to standardowe podwozie 8×4 Iveco X-Way z rozstawem osi 4250 mm, technicznie dopuszczalną masą całkowitą 36 t, resorami piórowymi i 400-konnym silnikiem Cursor 9. Krótka kabina Active Day z płaskim dachem i oknem z tyłu to idealna kabina do betonomieszarki. Samochód jest lekki, wygodny i oferuje dużą ładowność. Raczej skromny wystrój wnętrz pomaga w utrzymaniu czystości w miejscu pracy za pomocą prostych środków.

Konfiguracja OFF z homologacją terenową (N3G) zapewnia wysoką zdolność pokonywania przeszkód terenowych – wystarczy wspomnieć, że kąt natarcia > 25°. Iveco X-Way Super Loader jest zatem predestynowany do użytku mieszanego na drogach drogowych i gruntowych na ostatnich kilku kilometrach trasy wiodącej na plac budowy. Solidne podwozie ze stalową ramą typu drabinowego i podłużnicami o grubości 7,7 mm z łatwością sprosta obciążeniom występującym nawet przy pełnym załadowaniu i obracającym się bębnie mieszającym.Dostępna opcjonalnie rama z podłużnicami o grubości 6,7 mm pozwala na obniżenie masy własnej.

Wyposażenie indywidualne
Dzięki indywidualnemu wyposażeniu, takiemu jak aluminiowe felgi i aluminiowe zbiorniki powietrza, możliwa jest dalsza optymalizacja masy w trzycyfrowym zakresie kilogramów. Wybór układu wydechowego również wpływa na masę własną. Pozioma rura wydechowa ma mniejszą masę, podczas gdy pionowa utrzymuje obszar wokół pojazdu wolny od emisji i pyłu.

W Iveco X-Way przewidziano możliwość wyboru przystawek odbioru mocy włączanych na stałe, zaprojektowanych specjalnie do użytku w betonomieszarkach – w najmocniejszej wersji przekazywany przez PTO moment obrotowy sięga 2450 Nm. Jest to idealne rozwiązanie np. w przypadku betoniarki samochodowej w połączeniu z pompą do betonu (tzw. pompogruszka).

Aby komfort kierowcy był na odpowiednim poziomie podczas codziennej odpowiedzialnej i wytężonej pracy, wskazane jest wyposażenie specjalne, takie jak klimatyzacja, radio DAB+ oraz fotel kierowcy Hi-Comfort z podparciem lędźwiowym i trzystopniową funkcją chłodzenia i ogrzewania. Podwozie Iveco X-Way 8×4 może otrzymać również inne opcjonalne elementy wyposażenia, takie jak kratka chroniąca przednie reflektory, osłony podwozia chroniące przed uderzeniami kamieni, osłona chłodnicy pod zderzakiem, tryb kołysania lub wspomaganie ruszania pod górę.

Gama Iveco X-Way łączy najlepsze technologie Iveco, takie jak prowadzenie na drodze, z legendarną wytrzymałością pojazdów terenowych. Modele X-Way przeznaczone są do różnych zastosowań i zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej elastyczności, z licznymi wariantami podwozia, kabiny i konfiguracji osi, bez kompromisów w zakresie wytrzymałości i niezawodności gwarantujących niezbędny poziom bezpieczeństwa, komfortu i wydajności użytkowania.

Tłumaczenie: Dariusz Piernikarski