Renault Trucks wprowadza gamę E-Tech. Od 2023 r. w sprzedaży elektryczne pojazdy dla transportu regionalnego i budownictwa

Model Renault Trucks T E-Tech dla transportu regionalnego (fot. Renault Trucks)

Renault Trucks rozszerza ofertę w pełni elektrycznych pojazdów i od 2023 r. rozpoczyna sprzedaż dwóch nowych modeli o masie całkowitej do 44 t: Renault Trucks T E-Tech dla transportu regionalnego i Renault Trucks C E-Tech dla branży budowlanej.

Nowe modele w gamie ciężkich pojazdów Renault Trucks będą wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW (666 KM) oraz skrzynię biegów Optidriver.

Modele Renault Trucks T i C E-Tech będą miały zamontowane od dwóch do sześciu pakietów akumulatorów litowo-jonowych o pojemności od 180 do 540 kWh. Akumulatory pojazdów mogą być w pełni naładowane w ciągu 9,5 godziny prądem zmiennym (AC) o mocy do 43 kW lub w ciągu 2,5 godziny prądem stałym (DC) o mocy do 250 kW. Pojazdy te będą mogły przejechać do 300 km na jednym ładowaniu i do 500 km przy jednogodzinnym pośrednim szybkim ładowaniu (250 kW).

Model Renault Trucks C E-Tech dla budownictwa (fot. Renault Trucks)

W celu łatwego dostosowania do każdego rodzaju nadwozia, a tym samym do każdego rodzaju użytkowania, Renault Trucks T i C E-Tech mogą być wyposażone w trzy rodzaje przystawek odbioru mocy (PTO): elektryczną, elektromechaniczną lub na skrzyni biegów.

Nowe elektryczne samochody ciężarowe będą miały masę całkowitą 44 t i będą dostępne w wersjach z ciągnikami siodłowymi 4×2 i 6×2 oraz tridem 4×2, 6×2 i 8×4.

Renault Trucks T i C E-Tech wejdą do sprzedaży w pierwszym kwartale 2023 r. i będą produkowane w fabryce Renault Trucks w Bourg-en-Bresse.

Dzięki pełnej gamie pojazdów elektrycznych od 3,1 do 44 t i ofercie obsługi klienta 360°, firma Renault Trucks zintensyfikowała swoją strategię i podniosła poprzeczkę: do 2030 r. producent zamierza sprzedawać 50% pojazdów z napędem elektrycznym!

Model Renault Trucks D E-Tech (fot. Renault Trucks)