Wrocławianie wsiądą do elektrycznych autobusów latem 2023 roku. MPK Wrocław zamawia 11 przegubowych modeli eCitaro G

Autobusy, które zostaną dostarczone do Wrocławia będą przegubowe. Modele na zdjęciu to prezentacja wrocławskich barwach (fot. MPK Wrocław)

8 marca br. przedstawiciele spółki MPK Wrocław podpisali umowę na zakup 11 przegubowych elektrycznych autobusów eCitaro G. Ich dostawa (zgodnie z przetargiem) zaplanowana jest na lato 2023 roku. Będą to pierwsze autobusy elektryczne w mieście.

Autobusy te będą obsługiwały linię K, prowadzącą z osiedla Gaj na północ miasta. Wg podpisanej umowy, firma EvoBus Polska (dostawca autobusów) zobowiązana jest również do dostarczenia systemu ładowania pojazdów oraz przeszkolenia pracowników MPK – 25 kierowców i 18 mechaników.

Podpisana dziś umowa to kolejny krok w stronę taborowej rewolucji. Na owoce dzisiejszego spotkania poczekamy do czerwca przyszłego roku. Wtedy do Wrocławia przyjadą pierwsze autobusy. Z ogromną radością mogę powiedzieć, że dzięki korzystnej cenie, jaką w przetargu przedstawiła firma EvoBus Polska, będziemy mieli możliwość ogłosić przetarg na dwa kolejne autobusy” – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.

Wartość zakupu to ok. 45 mln zł. Pieniądze zostały pozyskane z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

8 marca br. przedstawiciele MPK Wrocław i EvoBus Polska w obecności Przewodniczącego Rady Miejskiej Wrocławia Sergiusza Kmiecika oraz szefa sprzedaży Daimler Buses Romana Biondiego podpisali umowę na dostawę 11 nowych, w pełni elektrycznych autobusów Mercedes-Benz eCitaro G (fot. EvoBus Polska)

Parę słów o modelu eCitaro G
Przegubowy Mercedes eCitaro G przewiezie 116 pasażerów: 41 na miejscach siedzących i 75 na stojąco. Pojazd jest w 100% niskopodłogowy, co daje komfort i bezpieczeństwo podróży osobom o ograniczonej mobilności.

Fot. Mercedes-Benz Bus

 

Komfort pasażerom zapewni m.in. ergonomiczny rozkład siedzeń i poręczy, miejsca na wózki dziecięce oraz wózek inwalidzki, klimatyzacja, rozbudowany system informacji pasażerskiej z licznymi monitorami wewnątrz pojazdu, kasowniki z funkcją biletomatu i płacenia kartą, a także porty USB do ładowania smartfonów.

Fot. Mercedes-Benz Bus

Silniki eCitaro G zasilane są 5 modułowymi akumulatorami litowo-jonowymi typu NMC (baterie niklowo-manganowo-kobaltowe) o łącznej mocy do 490 kWh. Każdy z pięciu modułów dostarcza ok. 98 kWh mocy. Optymalne naładowanie baterii zapewnia system szybkiego ładowania pantografowego i system plug-in.

Fot. Mercedes-Benz Bus