Nowy model autobusu Scania Interlink – mnogość konfiguracji i opcji wyposażenia oraz mniejsze zużycie paliwa o 8%

Fot. Scania

Nowy autobus Scania Interlink dołącza do gamy autobusów Scania nowej generacji. Charakteryzuje go nowe podwozie i nadwozie, szeroka gama opcji wyposażenia, zaawansowane funkcje bezpieczeństwa, nowa przestrzeń dla kierowcy oraz możliwość wykorzystania nowych usług związanych z dyspozycyjnością. Scania Interlink pozwala na ograniczenie zużycia paliwa do 8%.

Nowy model Interlink to mnogość konfiguracji jeśli chodzi o wybór układu wnętrza, przedziałów bagażowych, drzwi czy układów napędowych oraz długości pojazdu. Możliwości konfiguracji obejmują: dłuższe autobusy dwuosiowe o zwiększonej pojemności pasażerskiej oraz krótsze autobusy z napędem na gaz.

Fot. Scania

Elastyczność naszej oferty autobusów dotyczy również szerokiej gamy dostępnych niskoemisyjnych układów napędowych. Obejmuje ona takie paliwa, jak: biodiesel (FAME), HVO, biogaz i opcje hybrydowe, które znacznie zmniejszają emisję CO2” – komentuje Karolina Wennerblom, kierownik ds. zarządzania produktem w spółce Scania Bus&Coaches.

Fot. Scania

Wygoda kierowcy
Nie zapomniano również o przestrzeni dla kierowcy – w nowym modelu Interlink zapewniono mu większą wygodę, ergonomię pracy, lepszy system klimatyzacji, a także funkcje bezpieczeństwa.

Widoczność i szeroki promień skrętu poprawiają właściwości jezdne. Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) wspierają kierowcę w obszarze kontroli nad pojazdem. Wraz ze Scania Zone, która wspiera kierowców w przestrzeganiu przepisów dotyczących prędkości w okolicy szkół i poza nimi, zwiększa bezpieczeństwo i pomaga zminimalizować liczbę wypadków, a tym samym uniknąć nieplanowanych kosztów.

Fot. Scania

Oszczędności do nawet 8%
Nowa Scania Interlink jest bardzo wydajna energetycznie i zapewnia znaczne oszczędności paliwa – dzięki lepszej wydajności silnika i skrzyni biegów sięgające nawet 8%.  Kolejne oszczędności paliwa przynoszą: nowa funkcja stop/start oraz tempomat. Autobus wyposażono w niezależne przednie zawieszenie, które zwiększa komfort jazdy, przy jednoczesnym zwiększeniu ładowności o 500 kg. Pojazd zaprojektowano tak, aby w razie wypadku ograniczyć ewentualne uszkodzenia i uniknąć deformacji elementów, takich jak układ kierowniczy, system oczyszczania spalin lub akumulatory, co przyczynia się do zminimalizowania przestojów i kosztownych napraw.

Dyspozycyjność jest dodatkowo wydłużona dzięki łatwo wymienialnym przednim rogom, większej łatwości czyszczenia, a także dzięki kompatybilności pojazdu z Scania Flexible Maintenance, funkcją opartą na analizie danych w czasie rzeczywistym.

Fot. Scania

Nowe nadwozie ma nowoczesny wygląd dzięki większym bocznym szybom, reflektorom Bi-LED lub Bi-Halogen oraz nowym światłom bocznym i tylnym. Elektryczne drzwi przesuwne zapewniają większą dyspozycyjność i niższe koszty konserwacji, a nowe materiały wykorzystane we wnętrzach redukują hałas. System klimatyczny minimalizuje zużycie energii, niezależnie od temperatury na zewnątrz. Wszystkie te elementy wraz z nowym i jaśniejszym wnętrzem, pomagają zwiększyć komfort jazdy pasażerów.

Wraz z nowym autobusem Scania Interlink, Scania wprowadziła całkowicie nową gamę autobusów do transportu miejskiego. Począwszy od 2019 r. oferta autobusów marki Scania jest stale rozwijana, nie tylko w zakresie portfolio pojazdów BEV, które oferują większy zasięg.

Fot. Scania