Ponadgabaryty: Goldhofer na targach Solutrans 2021

Naczepy Goldhofer STEPSTAR mogą mieć od 3 do 5 osi, łączą w sobie niską masę własną i dużą ładowność, mają bardzo dobrze zaprojektowaną powierzchnię ładunkową; w połączeniu z ładowaną łabędzią szyją całkowita długość zestawu może być w pełni wykorzystana, nawet podczas transportu dużych ładunków (fot. Goldhofer)

Wracamy jeszcze do listopadowych targów Solutrans w Lyonie gdzie Goldhofer zaprezentował nową naczepę niskopodwoziową STEPSTAR z osiami wyposażonymi w tarciowy mechanizm skrętu oraz naczepę z rodziny MPA 4 w konfiguracji 1+3 wyposażoną w osie ze sterowaniem wymuszonym, zaprojektowaną specjalnie na rynek francuski.

Wyposażone w osie samoskrętne naczepy niskopodwoziowe (tzw. semi) z rodziny STEPSTAR mogą mieć od 3 do 5 osi. Pojazdy te łączą w sobie niską masę własną i dużą ładowność, mają również bardzo dobrze zaprojektowaną powierzchnię ładunkową i pełny system bezpiecznego mocowania. W połączeniu z ładowaną łabędzią szyją (typ MEGA) całkowita długość zestawu może być w pełni wykorzystana, nawet podczas transportu dużych ładunków. Sam obszar załadunku jest wyposażony w wytrzymałą podłogę typu TRAFFIDECK GO. Rozwiązanie to nie tylko zmniejsza wagę w porównaniu z podłogą drewnianą lub gumową, ale podłoga ta ma również wysoki współczynnik tarcia, co ułatwia bezpieczne mocowanie ładunku.

Dla firm zajmujących się transportem ciężkim jedną z największych zalet naczep STEPSTAR jest ich wyjątkowa elastyczność wykorzystania. Długie i szerokie wgłębienie na ramię koparki jest otwarte do tyłu i może być wykorzystane do przenoszenia nawet bardzo długich i dużych ramion koparek, takich jak te używane w branży wyburzeniowej. Naczepa ma również rampy nowej generacji, które po rozłożeniu tworzą niski kąt najazdu i są łatwe w montażu i demontażu. Przy ładowności do 26,3 t i całkowitej długości zestawu w granicach 16,5 m pojazdy mogą być używane do transportu bez zezwoleń w całej Europie.

Z kolei specjalnie zaprojektowana na rynek francuski naczepa niskopodwoziowa MPA 4 (1+3) ułatwia pracę w szerokim zakresie ciężkich przewozów. Dzięki niewielkiej wysokości załadunku, wynoszącej zaledwie 785 mm, ten solidny i trwały pojazd jest idealnym rozwiązaniem do transportu dużych ładunków, takich jak maszyny budowlane, elementy instalacji i segmenty dźwigów. Aby zachować zgodność z francuskimi przepisami, rozstaw między pierwszą i drugą osią wynosi 3250 mm, a pierwsza oś została przesunięta do przodu i wyposażona w tarciowy mechanizm skrętu. Ta cecha jest kluczem do bardzo płynnego pokonywania zakrętów i dużej zwrotności. Technologia osi MacPherson zapewnia wysoką nośność i dodatkową stabilność, podczas gdy niezależne zawieszenie zapewnia kąt skrętu do 60°. Podobnie jak w przypadku naczep STEPSTAR przestrzeń ładunkowa naczep MPA jest również wyposażona w nową, wytrzymałą podłogę TRAFFIDECK GO.

W naczepach Goldhofer MPA 4 (1+3) zaprojektowanych specjalnie na rynek francuski rozstaw między pierwszą i drugą osią wynosi 3250 mm, a pierwsza oś została przesunięta do przodu i wyposażona w tarciowy mechanizm skrętu; wysokość załadunku wynosi zaledwie 785 mm (fot. Goldhofer)