Zabezpieczenie przed korozją za pomocą techniki malowania kataforetycznego KTL gwarantuje otrzymanie optymalnej grubości powłoki lakierniczej, a tym samym dłuższą żywotność podwozi i skrzyń.
W zakładzie znajduje się również śrutownia turbinowa, w której powierzchnie ram są mechanicznie przygotowywane do procesu KTL. Gruntownie oczyszczone trafiają na linię kataforetycznego nanoszenia podkładowej antykorozyjnej warstwy ochronnej. Linię KTL tworzy 11 wanien o wymiarach 16x4x2 m. Poszczególne etapy zautomatyzowanego procesu kataforetycznego nanoszenia antykorozyjnej powłoki ochronnej są następujące:
- dwukrotne odtłuszczanie,
- płukanie w wodzie bieżącej,
- aktywacja (prekrystalizacja z udziałem ortofosforanu cynku),
- fosforanowanie cynkowe (główna krystalizacja ortofosforanu cynku),
- płukanie w wodzie bieżącej,
- dwukrotne płukanie w wodzie zdemineralizowanej,
- kataforetyczne nanoszenie powłoki ochronnej,
- dwukrotna ultrafiltracja (z udziałem rozpuszczalników usuwających resztki powłoki lakierniczej);
Następnie ramy trafiają do suszenia piecowego, a stamtąd do lakierni, gdzie roboty nakładają zewnętrzną powłokę lakierniczą. Maksymalna wydajność linii KTL to 75 ram na dobę.
Obok linii KTL działa niewielkie centrum badawcze – laboratorium KTL, w którym na bieżąco dokonywana jest ocena przebiegu i jakości procesu zabezpieczania antykorozyjnego. Ciekawym elementem wyposażenia laboratorium jest komora solna. W niej sprawdzana jest odporność nakładanych powłok na działanie agresywnego środowiska. Typowo w branży przeprowadzany jest test 540-godzinny (tyle czasu elementy przebywają w komorze), co odpowiada gwarancji na 5 lat, w laboratorium przeprowadzane są testy 700-godzinne, a ich celem jest pozytywna weryfikacja powłok w teście 1000-godzinnym. Wielton oferuje 5-letnią gwarancję na powłokę
Po polakierowaniu ramy trafiają na linię montażu zabudów z systemem łańcuchowym do przemieszczania naczep. Tam na ramach (początkowo są one w pozycji odwróconej) montowane są poszczególne komponenty, takie jak np. wiązki elektryczne i przewody pneumatyczne, osie, zbiorniki powietrza, podłogi itp. Na linii montażu zabudów może znajdować się jednocześnie 7 naczep. Zmontowanie całej naczepy trwa 50 min, równolegle prowadzony jest podmontaż niektórych podzespołów. Prawidłowe zaopatrzenie linii montażowej w komponenty zapewnia elektroniczny system wspomagania dystrybucji Metalcom – Kanban, przy każdym ze stanowisk znajdują się regały, w których umieszczane są pojemniki ze wszystkimi niezbędnymi na danym etapie częściami.