Firma Lipiński-Transport odebrała niedawno 20 ciągników Iveco S-WAY zasilanych skroplonym gazem ziemnym LNG. To kolejne – po zakupie 20 Stralisów NP w 2019 r. – gazowce we flocie firmy. Warto też podkreślić, że przewoźnik jest jednym z pierwszych w Polsce, który wprowadził do swojej floty ciężarówki zasilane ekologicznym gazem LNG.
We flocie firmy liczącej 240 jednostek, pracuje aż 85 pojazdów Iveco napędzanych skroplonym gazem. Wyposażone są w 13-litrowe silniki o mocy 460 KM i wysokociśnieniowe zbiorniki na gaz (dwa zbiorniki o łącznej pojemności 390 kg LNG). Ciężarówki w takiej konfiguracji pokonują trasy do 1600 km, głównie prowadzące przez Niemcy, gdzie dla Iveco S-WAY LNG obowiązują zwolnienia z opłat drogowych.
„To był jeden z powodów, dla których zdecydowaliśmy się na zakup tego typu pojazdów, ale nie jedyny. Drugi to niższe ceny gazu niż diesla, a trzeci ekologia, na którą coraz częściej zwracają uwagę zlecający nam przewozy klienci. Dodatkowym bonusem jest komfort naszych kierowców, którzy na postojach mogą spokojnie spać, bo nie są narażeni na kradzież paliwa” – mówi Adam Lipiński, właściciel firmy Lipiński Transport-Spedycja.
Pan Adam Lipiński podkreśla też bezawaryjność i techniczne dopracowanie konstrukcji silnika gazowego oferowanego przez Iveco: „Tu się nie ma co popsuć. Konstrukcja jest prosta i działa bez zarzutu. W kwestii tankowania posiadamy własne cysterny, które w razie potrzeby dowożą LNG na terenie kraju, a za naszą zachodnią granicą stacji jest znacznie więcej. Zresztą w Polsce ich liczba też sukcesywnie rośnie”.
„Ciągniki siodłowe zasilane skroplonym gazem ziemnym to nasz bestseller. Sprzedaliśmy już w Polsce ponad 1000 takich pojazdów, a zainteresowanie nimi wciąż rośnie. Mamy dopracowaną jednostkę napędową i bardzo nowoczesny samochód. Wszystkie pojazdy odebrane dzisiaj przez firmę Lipiński Transport-Spedycja są już przystosowane do spalania biometanu, tak więc możliwości ograniczania ich śladu węglowego są ogromne. Iveco ma duże doświadczenie w technologii niskoemisyjnych napędów zasilanych gazem ziemnym. Pierwsze, lekkie samochody Iveco zasilane gazem ziemnym trafiły do sprzedaży w 1996 roku, a w 2013 roku postawiliśmy na promocję pojazdów ciężkich dostrzegając ich potencjał sprzedażowy również w Polsce. Mamy świadomość tego, że perspektywa transformacji transportu ciężkiego na kolejną dekadę to elektryczność i wodór, ale do tego czasu samochody Iveco zasilane LNG będą stanowić jedyną realną, ekologiczną alternatywę dla silników na olej napędowy. Ogromnie nas cieszy, że dostrzegają to także nasi partnerzy, wśród których jest firma Lipiński Transport-Spedycja, która także od początku jest ambasadorem tej technologii” – powiedział Marcin Piluchowski, heavy business line manager Iveco Poland.
Właściciel ma doświadczenie w pracy za kółkiem, więc doskonale rozumie potrzeby kierowców. Dlatego kabiny wszystkich pojazdów są komfortowe i bardzo dobrze wyposażone, m.in. w retarder, wodne ogrzewanie Webasto o mocy 4kW, klimatyzację postojową, komfortowe fotele, duże lodówki i przetwornicę 230 V.
Każdy z nowych Iveco S-WAY LNG jest też objęty kontraktem serwisowym 3XL. Transakcja została sfinansowana przez Iveco Capital, czyli wyspecjalizowaną w takich działaniach gałąź koncernu CNH Industrial, do którego należy marka Iveco.