Historyczne zamówienie na 20 elektrycznych modeli D Wide dla browarów Grupy Carlsberg zrealizowane

Fot. Renault Trucks

Renault Trucks i Feldschlösschen (grupa Carlsberg) realizują swoje zobowiązanie w zakresie mobilności neutralnej pod względem emisji CO2: 25 sierpnia br. Bruno Blin, prezes Renault Trucks przekazał kluczyki do pozostałych elektrycznych 26-tonowych modeli D Wide. O tym historycznym już zamówieniu na 20 pojazdów podpisanym w lutym b.r., pisaliśmy w tym linku.

Kilka miesięcy temu firma Feldschlösschen odebrała większość 26-tonowych ciężarówek Renault Trucks D Wide Z.E. Pojazdy te codziennie wykonują dostawy na trasach o długości od 100 do 200 km zaopatrując szwajcarskich klientów browaru Feldschlösschen (Grupa Carlsberg) z 15 logistycznych centrów w Szwajcarii.

Przejechały już łącznie 66 000 km i przewiozły 9 300 ton towarów. Dzięki elektrycznym pojazdom Renault Trucks, Feldschösschen zredukuje roczną emisję CO2 o 240 ton w porównaniu z ciężarówkami z silnikiem Diesla.

Carlsberg Renault Trucks Z.E. D wide 2_a
Fot. Renault Trucks

Model D Wide Z.E. to pojazd o dmc. 26 t (27 t) i rozstawie osi 3900 mm, napędzany przez 2 silniki elektryczne o łącznej mocy 370 kW (260 kW mocy ciągłej), maksymalnym momencie obrotowym 850 Nm. Akumulatory litowo-jonowe mają pojemność 200 kWh, co pozwala na uzyskanie zasięgu do 200 km w realnych warunkach użytkowania.

Fot. Renault Trucks
Renault Trucks jest obecnie jednym z pierwszych producentów pojazdów użytkowych, który seryjnie produkuje elektryczne samochody ciężarowe w swojej fabryce w Normandii w Blainville-sur-Orne (fot. Volvo Group Trucks Central Europe GmbH)

“Te 20 pojazdów elektrycznych od Renault Trucks stanowi dla firmy Feldschlösschen prawdziwy kamień milowy na drodze do logistyki neutralnej pod względem emisji CO2. Jako wiodący szwajcarski browar i dystrybutor napojów, produkujemy nasze piwa i napoje w sposób przyjazny dla środowiska i w ten sam sposób dostarczamy je do naszych klientów” – powiedział Thomas Amstutz, prezes zarządu Feldschlösschen.

Od lewej Bruno Blin,prezes Renault Trucks, oraz Thomas Amstutz, dyrektor generalny Feldschlösschen, filii Grupy Carlsberg. (fot. Renault Trucks)