
Thermo King® i Technologie Trane, wprowadza nową jedno- i wielotemperaturowy agregat V-1000 napędzany silnikiem pojazdu, zaprojektowany dla większych ciężarówek o masie między 3,5 a 25 ton. Nowy agregat V-1000 jest prawie o 25%* mocniejszy i zapewnia o 33%* wyższy przepływ powietrza oraz o 67%* wyższą wydajność w trybie czuwania w porównaniu z jej odpowiednikami z silnikami wysokoprężnymi, oferując operatorom dużych ciężarówek korzyści płynące z zaawansowanej technologii napędu pojazdów – niskie koszty eksploatacji, małą masę i niewielki rozmiar.
W V-1000 zastosowano sprężarkę opracowaną specjalnie dla firmy Thermo King, która napędzana silnikiem ciężarówki zapewnia wydajność nieosiągalną wcześniej w agregatach tego typu. Ma to pozytywny wpływ na całkowity koszt eksploatacji pod względem zużycia paliwa, kosztów konserwacji i wydajności, dzięki czemu V-1000 jest inwestycją konkurencyjną w porównaniu z jej odpowiednikiem z własnym silnikiem wysokoprężnym o równoważnej wydajności.

Aby upewnić się, że podczas opracowania nowego rozwiązania zostaną uwzględnione uwagi klientów firma Thermo King współpracowała z kilkoma firmami transportowymi w całej Europie, które testowały agregaty V-1000 w codziennej pracy. Jedną z tych firm jest Verny, sieć sklepów spożywczych w Rosji.
W celu zapewnienia elastyczności zastosowań wymiary sekcji skraplacza Thermo King V-1000 zostały zaprojektowane w taki sposób, aby pasowały do wysokich kabin ciężarówek, a same agregaty są kompatybilne z wieloma typami pojazdów, w tym CNG, LNG i Biodiesel. agregat V-1000 jest dostępny zarówno w wersjach 12 V, jak i 24 V i spełnia wymogi ciężarówek o masie od 3,5 do 25 ton, odpowiadając na różne potrzeby klienta.
W porównaniu z odpowiednikiem z silnikem wysokoprężnym Thermo King V-1000 charakteryzuje się następującymi parametrami.
- Do 54%* mniejsze zużycie paliwa niż w przypadku odpowiednika z własnym układem zasilania, w zależności od zastosowania klienta.
- Do 33%* niższe koszty konserwacji, w tym zarówno części, jak i robocizny, dzięki wyeliminowaniu silnika wysokoprężnego.
- Masa jednostki V-1000 jest o ponad połowę niższa niż odpowiednika napędzanego własnym silnikiem wysokoprężnym, pozwalając zaoszczędzić 250 kg w wersji bez trybu czuwania i 150 kg z opcją czuwania. Oznacza to znacznie większą ładowność pojazdu.
- Jednostka V-1000 jest prawie o 25%* mocniejsza niż jej odpowiednik wysokoprężny, dostarczając 10 000 W przy wydajności chłodniczej 0/30 stopni Celsjusza przy wysokich obrotach silnika pojazdu.
- Wydajność przy niskich obrotach jest zbliżona do porównywalnych urządzeń wysokoprężnych, podczas gdy agregat V-1000 oferuje o 67%* wyższą wydajność w trybie czuwania.
- Aby zapewnić pełną ochronę ładunku, agregat V-1000 oferuje przepływ powietrza 3600 m3/h* – 33%* wyższy niż odpowiedniki z silnikiem wysokoprężnym.
- Wydajność ogrzewanicza jest 1,3 razy większa niż w jednostkach agregatach z silnikiem wysokoprężnychm.
- Brak emisji spalin, brak emisji CO2, niski poziom hałasu podczas pracy.
