Maszoński Logistic powiększa flotę o 50 zestawów przestrzennych: Scania R410 LNG + Wesob

Fot. Scania

Łącznie o 50 pojazdów gazowych Scania R 410 LNG w zestawach przestrzennych Wesob wzbogaci się flota firmy Maszoński Logistic. Pierwszą partię 15 pojazdów wydano na początku czerwca w serwisie Scanii w Szczecinie, pozostałe zestawy trafią do firmy do końca lipca br.

To pierwsze pojazdy tego producenta we flocie firmy. Będą transportowały towary na trasie Polska – Niemcy. Zabudowę pojazdów wykonała firma Wesob – przestrzeń ładunkowa ma pojemność 120 m3.

“Nasze pojazdy są zasilane metanem, oznacza to, że zarówno biogaz, jaki i gaz ziemny (LNG lub CNG), mogą być wykorzystywane równolegle, zaś samo przejście z jednego paliwa na drugie jest bardzo proste. Przede wszystkim jednak wykorzystanie pojazdów Scania LNG pozwala na redukcję zanieczyszczeń pochodnych procesu spalania ropy tj. dwutlenku azotu oraz cząstek stałych w emitowanych spalinach. Zatem z punktu widzenia codziennej pracy, właściciel floty LNG zyskuje pojazdy z niezwykle mocnymi i wydajnymi silnikami, które mają również mniejszy wpływ na środowisko pod względem emisji i hałasu” – komentuje Paweł Paluch, dyrektor ds. marketingu i komunikacji, Scania Polska S.A.

Pojazdy ciężarowe zasilane gazem ziemnym cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród polskich film transportowych, również ze względu na rozbudowę sieci tankowania gazu ziemnego w Europie. Jak wynika z danych NGVA Europe (ang. European Natural and Bio Gas Vehicles Association – Europejskiego Stowarzyszenia na rzecz pojazdów zasilanych gazem ziemnym i biogazem) na terenie Unii Europejskiej działa obecnie 405 stacji tankowania pojazdów z napędem LNG oraz 4005 stacji tankowania CNG.

W ofercie Scania znajduje się szeroka gama pojazdów napędzanych gazem i obejmuje rozwiązania zarówno do transportu w mieście i regionalnego, jak i długodystansowego. Silniki gazowe Scania swymi osiągami i momentem obrotowym dorównują silnikowi wysokoprężnemu i są dostępne w następujących mocach: 280 KM, 340 KM i 410 KM. Wykorzystywany w zamówionych przez firmę pojazdach 6-cylindrowy silnik gazowy Scania Euro 6 jest mniejszy i lżejszy, dzięki temu pojazd zyskuje dodatkową przestrzeń i ładowność.