ROSSMANN korzysta z aplikacji HABBL przy realizacji dostaw

Fot. Daimler

Pion logistyczny sieci ROSSMANN znacznie zmniejszył nakłady na szkolenia kierowców swoich ciężarówek w zakresie realizacji dostaw do sklepów – umożliwiła to aplikacja HABBL z cyfrową instrukcją i intuicyjnym interfejsem.

Nowi kierowcy korzystają z tej mobilnej aplikacji bez problemu już po krótkim instruktażu. Cyfrowy przepływ pracy, regulujący jej poszczególne etapy, pozwolił sieci drogerii na znaczne uproszczenie skomplikowanych dotąd procesów. Ponadto osoby zarządzające logistyką mają teraz możliwość samodzielnej zmiany procesów za pomocą kilku kliknięć, bez konieczności programowania. Pozwala im to na szybkie wprowadzanie modyfikacji. Dodatkowo aplikacja HABBL, za pomocą urządzeń mobilnych, rejestruje parametry istotne dla rozliczeń ze zleceniobiorcami transportowymi – trasę przejazdu i prędkość, przestoje i pozycję pojazdu. Kierowcy pracujący we flocie własnej firmy ROSSMANN otrzymują ponadto dodatkowe instrukcje robocze dotyczące tankowania i konserwacji pojazdów, których pomyślne wykonanie zgłaszane jest również do oprogramowania wykorzystywanego do planowania tras przedsiębiorstwa.

Ułatwienie dostaw i skanowania przy rozładunku

Przed rozpoczęciem przejazdu aplikacja HABBL przenosi do nawigacji adres docelowy sklepu. W aplikacji zapisany jest również bezpośredni numer telefonu do sklepu, umożliwiający kontakt w razie dodatkowych pytań. W przypadku dostaw realizowanych do sklepów, do których możliwy jest tylko dojazd pojazdem bez przyczepy, aplikacja HABBL obsługuje również przeładunek z przyczepy do innej ciężarówki. W miejscu docelowym kierowca, skanując kod kreskowy w strefie dostawy, sprawdza najpierw, czy dotarł do sklepu, dla którego przeznaczony jest towar. Dzięki nowej kombinacji sprzętu i oprogramowania również skanowanie rozładunku stosowanych pojemników rolkowych jest znacznie łatwiejsze i szybsze. Za pomocą aplikacji HABBL rejestruje się również puste opakowania odbierane do transportu powrotnego.