Najnowszy model żurawia Fassi F1450R-HXP Techno zamontowany na podwoziu Scania R650 znalazł nabywcę

Fot. Fassi

Parę miesiący po swojej premierze, najnowszy model żurawia Fassi F1450R-HXP Techno znalazł pierwszego nabywcę. Jest nim Kuljetusliike Knuutinen Oy – firma rodzinna z Finlandii, która od lat działa w sektorze dźwigowym i transportowym.

Dekagonalna budowa wysięgników hydraulicznych (mają przekrój dziesięciokąta) zapewnia duży udźwig przy mniejszej masie własnej żurawia, szczególnie podczas pionowego podnoszenia ładunku. Dzięki temu żuraw ma udźwig 119 tm, 37 m wysięgu i na tej odległości jest w stanie podnieść 330 kg. Wysięgnik składa się z 8 ramion hydraulicznych, 6 ramion na jibie oraz 3 dodatkowych ramion mechanicznych dodanych na życzenie kupującego. Fiński właściciel zamówił także elektroniczne systemy FSC (Fassi Stability Control) Techno oraz Extra Power (XP) oparte na nowej jednostce sterującej FX990, ze znacznym wzrostem możliwości przetwarzania dużej ilości danych dzięki wielu liniom CAN-BUS i Ethernet.

Fot. Fassi
Fot. Fassi
Fot. Fassi
Fot. Fassi

Już następnego dnia po dostarczeniu nowemu właścicielowi, Fassi F1450R-HXP Techno pracował na placu budowy w mieście Kuopio, znajdującym się w pobliżu siedziby firmy Kuljetusliike Knuutinen Oy. Zamontowany na podwoziu Scania R650, nowy żuraw natychmiast sprawdził się w trudnym fińskim terenie dzięki doskonałym parametrom pracy i licznym innowacyjnym rozwiązaniom, co podkreślił właściciel maszyny.

„Jest praktyczny i łatwy w obsłudze. Automatyczny system otwierania i zamykania ACF jest idealny do automatyzacji tych operacji, które zwykle zajmują cenne minuty, a jeśli chodzi o kontrolę stabilizacji żurawia, uważam, że system FSC Techno nie ma sobie równych. Nawet w najciaśniejszych przestrzeniach, gdzie podpory nie mogą być w pełni wysunięte, żuraw może bezpiecznie pracować, podając mi dopuszczalny udźwig i wysięg” – mówi Jarkko Knuutinen, właściciel rodzinnej firmy Kuljetusliike Knuutinen Oy.

Fot. Fassi
Oto kilka informacji o tym modelu:
• Żuraw jest przeznaczony do montażu na podwoziach min. 32t DMC;
• Nowa budowa wysięgników hydraulicznych (tzw. X-Design) pozwala na zmniejszenie masy i zwiększenie udźwigu w stosunku o poprzednich modeli;
• Zastosowanie podwójnych siłowników między kolumną a wewnętrznym ramieniem, a także między wewnętrznym a zewnętrznym ramieniem;
• Nowy jib, zaprojektowany w taki sposób aby m.in ułatwiać złożenie żurawia razem z zamontowaną wciągarką;
• Podwójny układ hydrauliczny z cyfrowym rozdzielaczem, podwójną chłodnicą oraz podwójnym zbiornikiem oleju (250l + 250l)
• System XF dla zamków hydraulicznych, gwarantujący szybkość pracy oraz precyzję ruchów;
• Podwójny przetwornik ciśnienia na wysięgniku wewnętrznym, aby ogranicznik udźwigu działał dokładniej;
• System obrotu z dwoma motoreduktorami, zapewniający najwyższe bezpieczeństwo i moc obrotu;
• Węże łączące rozdzielacz z wysięgnikami umieszczone są z boku, aby zmniejszyć gabaryty. Dodatkowo są wyposażone w ochronne osłony;
• Nowy komputer, nowy procesor, nowa struktura –bardziej elastyczny i mocny. Wyposażony w dotykowy ekran, nowy interface. Dzięki temu można np. liniowo programować udźwigi;
• Zarządzenie systemem PSC (kosze) będzie usprawnione;
• Radiowe sterowanie podporami jest łatwiejsze, obsługiwane za pomocą jednej manetki.
Fot. Fassi
Fot. Fassi

Żuraw ten miał premierę w październiku 2021 r. podczas targów w Piacenza Expo. Jest dostępny także w sprzedaży w Polsce https://zurawie.hewea.com/kontakt

Fot. Fassi