Pierwsze 26-tonowe D Wide Z.E. 6×2 z kierowaną osią wleczoną, skrzynią samowyładowczą i żurawiem za kabiną służące do transportu materiałów na place budów, zostało przekazane francuskiej firmie Grupie Noblet.
Elektryczne Renault D Wide wozi już m.in. towary dla browarów Grupy Carlsberg czy pracuje branży komunalnej – w 100% elektryczna śmieciarka zbiera odpady w Barcelonie. Teraz będzie dystrybuował materiały budowlane. Dzięki niskiemu poziomowi hałasu oraz braku emisji spalin, model D Wide Z.E. nadaje się szczególnie w podmiejskim środowisku jazdy. Dlaczego? Na placach budów silniki klasycznych pojazdów często pozostają włączone, ponieważ napędzają przystawki odbioru mocy osprzętu. Teraz samochody będą pracować nie korzystając z silnika spalinowego, czyli nie emitując hałasu i CO2. Dzięki temu zdecydowanie poprawi się komfort kierowcy a także okolicznych mieszkańców. Kolejną zaletą działania takich pojazdów w terenie jest mniejszy stopień wzniecania kurzu: było to powodowane układem wydechowym skierowanym do dołu. Kosztownym sposobem na unikanie tej niedogodności było instalowanie pionowego wydechu.
Pojazdy dystrybucyjne Renault Trucks Z.E. spełniają wymogi restrykcji ekologicznych wprowadzonych w wielu miastach: jest to duże ułatwienie w dostawach materiałów konstrukcyjnych na place budów.
Zasięg pojazdu
Grupa Noblet wybrała D Wide Z.E. wyposażone w 4 pakiety baterii po 66 kWh, które mogą być w pełni naładowane w czasie krótszym niż 10 godzin z przyłącza o mocy 22 kW oraz poniżej 2 godzin z szybkiej stacji o mocy 150 kW.
Pojazd, który będzie pracować w Aglomeracji Paryskiej, może być z łatwością doładowywany na placach budów lub na jednej z wielu publicznych ładowarek przystosowanych do potrzeb samochodów użytkowych. Na przykład: godzinne doładowanie mocą 22 kW zagwarantuje dodatkowe 15 do 20 km zasięgu. To sprawia, że technologia napędu elektrycznego jest idealna do zastosowań miejskich.