Autobusowa magistrala O-Bahn w Adelajdzie, będąca częścią miejskiego systemu szybkiej komunikacji autobusowej (Bus Rapid Transit, BRT), będzie bardziej przyjazna dla środowiska. Do Adelajdy zawitał pierwszy w Australii Południowej autobus Scania Hybrid
Hybrydowa Scania może poruszać się nie generując żadnej emisji spalin. Pojazd wyposażono dwudrzwiowe nadwozie Precision VST, zabudowane na podwoziu Scania przez miejscową firmę Precision Buses. Hybrydowa Scania przeznaczona jest do eksploatacji zarówno na trasie O-Bahn, jak i na ulicach miasta.
Mniejsze emisje
Na ulicach Adelajdy hybryda Scania korzysta z dziewięciolitrowego, pięciocylindrowego silnika wysokoprężnego o mocy 320 KM spełniającego normę Euro 6, typowego dla australijskiej floty autobusowej. Hybrydowy układ napędowy zastosowany w nowych autobusach zaprojektowano w taki sposób, aby pojazdy mogły pokonać do 4 km wyłącznie na zasilaniu bateryjnym, osiągając maksymalną prędkość 40 km/h. Silnik wysokoprężny może w pełni naładować akumulatory w ciągu zaledwie 30 minut jazdy. Wprowadzenie dodatkowego napędu elektrycznego prowadzi do znacznego obniżenia emisji spalin.
Autobus będzie obsługiwał trasę autobusowej O-Bahn w Adelajdzie, która zapewnia ponad 1000 przewozów pasażerskich tygodniowo na odcinku 18 kilometrów. Zasilanie bateryjne podnosi komfort jazdy, a mniejszy hałas i brak spalin z odjeżdżającego z przystanku autobusu docenią również piesi. Podczas podjeżdżania do węzła przesiadkowego w celu zabrania lub wysadzenia pasażerów oraz odjeżdżając z przystanków, autobus może korzystać z zasilania elektrycznego.