Ciężarówka z panelami słonecznymi? Tak, zamontowano je na elektrycznym Renault D Wide jako dodatkowe źródło zasilania

Fot. Renault Trucks

Szwajcarski przewoźnik zamontował panele słoneczne na zabudowie w pełni elektrycznego, 26-tonowego Renault Trucks D Wide Z.E., aby zapewnić ekologiczne źródło zasilania dla agregatu chłodniczego Carrier.

Ten system jest szczególnie odpowiedni do transportu w kontrolowanej temperaturze, ponieważ to właśnie wtedy, gdy temperatura na zewnątrz jest wysoka – a zatem słońce mocno operuje – chłodzenie jest najbardziej potrzebne.
Przewoźnik inwestuje w elektromobilność, kupił również stację szybkiego ładowania, i by zoptymalizować procesy logistyczne, ciężarówka jest ładowana w bazie podczas operacji załadunku. Pojazd na co dzień porusza się w środowisku miejskim, które wymaga częstego hamowania. Odzysk energii prowadzi również do oszczędności od 20 do 30%, co przekłada się na zyskanie dodatkowych kilometrów zasięgu.

Elektryczne Renault Trucks D Wide z panelami słonecznymi na zabudowie można spotkać w Zurychu i na jego przedmieściach, gdzie pojazd jeździ w firmie Rhyner Logistik zaopatrując sieć supermarketów Denner.

Renault Trucks D Wide Z.E. dane techniczne:
– Dopuszczalna masa całkowita: 26 t (podniesiona rejestracyjnie do 27 t)
– Dostępny rozstaw osi: 3,900 mm
– Dwa silniki elektryczne o mocy szczytowej 370 kW (moc ciągła 260 kW)
– Max moment obrotowy: 850 Nm
– Max moment napędowy na osi napędowej: 28 kNm.
– 2-biegowa skrzynia przełożeń
– Baterie: litowo – jonowe o łącznej pojemności 200 kWh do 265 kWh
– Zasięg w rzeczywistych warunkach: do 180 km
– Ładowanie 20 kW prąd zmienny (AC) and 150 kW prąd stały (DC)

Fot. Renault Trucks