Dzięki ciągłym udoskonaleniom mieszanki bieżnika i nowej konstrukcji, opony Goodyear KMAX GEN-3 stanowią istotny krok naprzód w zakresie redukcji oporów toczenia, oferując jednocześnie najdłuższe przebiegi i najwyższe osiągi w całej gamie KMAX. Oznacza to oszczędności paliwa, bez kompromisu w zakresie przyczepności oraz trwałości.
Nowa seria opon Goodyear KMAX GEN-3 zapewnia nie tylko najdłuższe w swojej klasie przebiegi w porównaniu do poprzednich modeli, ale też lepszą przyczepność i nawet o 13% niższe opory toczenia [1]. Do tego należy dodać co najmniej 40% udział materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł [2] przy zachowaniu trwałości.
Konstrukcja opony została opracowana z myślą o obniżeniu całkowitego kosztu posiadania, dzięki czemu jej stosowanie może zmniejszyć koszty operacyjne i zapewnić potencjalne roczne oszczędności paliwa sięgające nawet 1236 euro w przeliczeniu na pojazd [3].

Nowa seria obejmuje trzy modele
Są to: KMAX S GEN-3 przeznaczony na oś kierowaną, KMAX D GEN-3 na oś napędową oraz KMAX T GEN-3 dedykowany na osie naczepy.
Każda opona z tej serii została opracowana z naciskiem na dłuższe przebiegi, a dzięki niższym oporom toczenia są one jeszcze bardziej efektywne niż poprzednie modele, wspierając floty zarówno w transporcie długodystansowym, regionalnym, jak i miejskim.
„Opony z nowej gamy Goodyear KMAX GEN-3 zapewniają długie przebiegi i wyższą efektywność paliwową bez kompromisów w zakresie osiągów, pomagając naszym klientom pewnie stawiać czoła codziennym wyzwaniom. Dzięki połączeniu innowacyjnej mieszanki bieżnika, możliwości zastosowania w pojazdach elektrycznych oraz cyfrowej identyfikacji, gama ta pozwoli flotom jeszcze bardziej obniżyć koszty operacyjne, jednocześnie wspierając bardziej zrównoważony rozwój transportu” – powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes dywizji opon użytkowych w regionie EMEA w Goodyear.

Innowacje zwiększające wydajność
Wszystkie opony Goodyear KMAX GEN-3 wyposażono w:
• Technologię Ecoready: opony w ponad 40% wykonano z materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł [4], co potwierdza umieszczone na ścianie bocznej logo ECOREADY TECHNOLOGY [5]. Zawierają krzemionkę pozyskaną z popiołu łusek ryżowych (RHAS), której udział zrównoważony określono zgodnie z metodą bilansu masy [6].
• Identyfikatory RFID: zintegrowane czytniki RFID umożliwiają precyzyjną identyfikację cyfrową opon oraz ich łatwe powiązanie z systemami zarządzania flotą i śledzenia.
Zastosowanie w pełni krzemionkowej mieszanki bieżnika w oponach na oś kierowaną i napędową zwiększa ich odporność na ścieranie, pozwala utrzymać niską temperaturę pracy i tym samym przyczynia się do redukcji oporów toczenia oraz zużycia paliwa. Opony zostały zaprojektowane z myślą o napędzie elektrycznym, dzięki czemu sprawdzą się zarówno w pojazdach z silnikiem Diesla, jak i w wersjach hybrydowych oraz elektrycznych. Zwiększona nośność i sztywność bieżnika pozwalają sprostać dodatkowej masie i wysokiemu momentowi obrotowemu pojazdów elektrycznych, a obniżone opory toczenia wspierają ich zasięg.
Wprowadzenie serii KMAX GEN-3 dodatkowo zwiększa wszechstronność oferty opon ciężarowych Goodyear, czyniąc ją odpowiednią do jeszcze szerszego zakresu zastosowań i wyzwań operacyjnych. To efekt konsekwentnego zaangażowania firmy w budowanie bliskich relacji z klientami oraz dostarczanie kompleksowej, przyszłościowej gamy produktów, odpowiadających na dynamicznie zmieniające się potrzeby nowoczesnych flot.
„Opony Goodyear KMAX GEN-3 wspierają obniżenie całkowitego kosztu posiadania, co potwierdza nasze nieustanne zaangażowanie w rozwój produktów premium odpowiadających realnym potrzebom flot. Nowa generacja zapewnia sprawdzone przebiegi oraz nawet o 13% niższe opory toczenia, co przekłada się na wymierne oszczędności paliwa i redukcję emisji CO₂ po stronie operatorów” – skomentował Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu w segmencie opon użytkowych w regionie EMEA.

***
[1] W porównaniu z poprzednim modelem, na podstawie wewnętrznych estymacji Goodyeara.
[2] Z wyjątkiem rozmiaru 445/65R22.5, ze względu na jego zastosowanie do lekkiego transportu mieszanego, wymagającego specjalnej mieszanki.
[3] Oszczędności na zestawie ciągnik plus naczepa, na podstawie wewnętrznych estymacji Goodyeara, uwzględniających oficjalne wartości oporów toczenia opon KMAX GEN-3 w porównaniu z oponami KMAX GEN-2. Średnie zużycie paliwa 27 l/100 km, cena paliwa 1,6 €/litr, średni przebieg 100 000 km/rok. Rzeczywiste oszczędności mogą się różnić w zależności od stanu pojazdu i jego konserwacji, warunków ruchu drogowego, zachowania kierowcy i innych czynników.
[4] Goodyear definiuje zrównoważony materiał jako taki, który jest pochodzenia biologicznego, odnawialny (składający się z odnawialnej biomasy) lub pochodzący z recyklingu, co oznacza materiał przetworzony z odzyskanego surowca (zgodnie z ISO 14021). Zrównoważony materiał może również być produkowany z zastosowaniem praktyk promujących ochronę zasobów i/lub redukcję emisji.
[5] Wszystkie opony do naczep KMAX T GEN-3 są oznaczone logo ECOREADY i symbolem pojedynczego liścia, z wyjątkiem rozmiaru 445/65R22.5, ze względu na jego zastosowanie do lekkiego transportu mieszanego, wymagającego specjalnej mieszanki.
[6] Goodyear wspiera przejrzystość i odpowiedzialność w śledzeniu zrównoważonych materiałów w całym łańcuchu dostaw stosując system certyfikacji zrównoważonego rozwoju ISCC PLUS oraz podejście oparte na bilansie masy.