Premiera autokaru piętrowego klasy premium Volvo 9700 DD. Zdjęcia wnętrza

fot. Volvo Buses

Volvo Buses zaprezentowało całkowicie nową wersję piętrowego autokaru klasy premium o wysokości 4 metrów – Volvo 9700 Double Decker, dostosowanego do przewozów ekspresowych, liniowych i turystycznych w Europie.

Nowy autokar dwupokładowy powstał na tej samej platformie (Volvo B11RLE, 6×2) co gama autokarów Volvo z segmentu premium – Volvo 9900, Volvo 9700 i Volvo 9700 DD o wysokości 4,25 m. Wyposażony jest w zaawansowane funkcje łączności, pozwalające przewoźnikom lepiej monitorować w czasie rzeczywistym sposób, w jaki autobus jest prowadzony, i umożliwiają optymalne planowanie obsługi serwisowej.

fot. Volvo Buses

Nowy 4-metrowy autobus Volvo 9700 DD wyposażono w 11-litrowy silnik Volvo o mocy 460 KM i skrzynię biegów I-Shift zapewniającą wysoki komfort jazdy i niskie zużycie paliwa. Volvo 9700 DD jest certyfikowane do pracy zarówno z tradycyjnym olejem napędowym, jak i paliwami odnawialnymi takimi, jak HVO i RME. Nadwozie produkcji Carrus Delta OY z Finlandii.

Kabina kierowcy w nowym dwupokładowym autokarze jest przestronna i podwyższona, dla zwiększenia bezpieczeństwa i zapewnienia doskonałej widoczności na drodze. Autokar wyposażony jest w systemy wspomagające kierowcę, takie jak Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy (ang. Driver Alert Support), Układ Monitorowania Pasa Ruchu (ang. Lane Keeping Support) i Układ Ostrzegania o Ryzyku Kolizji z funkcją Hamowania Awaryjnego (ang. Collision Warning with Emergency Braking) a także w elektronicznie sterowane hamulce i elektroniczny system stabilizacji i kontroli poślizgu. Dopracowany układ zawieszenia w połączeniu z niską masą nadwozia skutkuje nisko położonym środkiem ciężkości i doskonałą stabilnością na drodze.

fot. Volvo Buses
fot. Volvo Buses

Dzięki funkcji Zarządzania Strefą (Zone Management) przewoźnik może również określić, z jaką prędkością autobus może poruszać się w poszczególnych, wcześniej zdefiniowanych strefach. Ma to pozytywny wpływ zarówno na bezpieczeństwo, jak i na zużycie paliwa.

fot. Volvo Buses

Autokar cechuje niski poziom hałasu we wnętrzu, ergonomicznie zaprojektowane fotele Volvo dla 96 pasażerów oraz wydajny układ klimatyzacji z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Systemy nagłośnienia, systemy multimedialne i informacji pasażerskiej są dostępne w różnych wersjach. Wymiary drzwi, środkowego korytarza, schodów wewnętrznych i wysokość dachu zostały zaprojektowane tak, aby ułatwić wchodzenie i wychodzenie z pojazdu. Długość autokaru to 14,8 m, pojemność bagażnika: do 8 m3. Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.

fot. Volvo Buses
fot. Volvo Buses
fot. Volvo Buses
fot. Volvo Buses
fot. Volvo Buses