
Miejski przewoźnik Transports Metropolitans de Barcelona zamówił trzydzieści Urbino 12 hybrid, które trafią do floty Area Metropolitana de Barcelona i dołączą do prawie setki autobusów Solarisa, obecnie kursujących na obszarze Barcelony i okolic.
Napęd hybrydowy zamówionych autobusów będzie składał się z silnika Euro 6 o mocy 151 kW oraz elektrycznego silnika trakcyjnego. Pojazdy zostaną również wyposażone w superkondensatory pozwalające magazynować, a następnie wykorzystywać energię pozyskiwaną z rekuperacji. To rozwiązanie znacznie obniża zużycie paliwa (w porównaniu do autobusów z napędem konwencjonalnym) i jednocześnie minimalizuje poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Solarisy Urbino 12 hybrid zostaną dodatkowo wyposażone w system Arrive & Go, kontrolujący pracę silnika spalinowego. Funkcja ta pozwala na wyłączanie silnika podczas podjeżdżania do przystanku, ponownie włączając go podczas odjazdu. Umożliwia to pracę wyłącznie na silniku elektrycznym, zmniejszając hałas i emisję spalin w danym miejscu, z korzyścią dla pasażerów. Ponadto pojazdy w trybie Arrive & Go będą wykorzystywały system akustycznego ostrzegania o pojeździe (AVAS), dzięki któremu emitowane dźwięki ostrzegawcze będą informowały pieszych o obecności pojazdu z napędem elektrycznym.
Podróż pełną komfortu zapewnią, między innymi klimatyzacja całopojazdowa, nowoczesny system informacji pasażerskiej, gniazda USB dostępne dla wszystkich podróżujących czy też białe tablice LED. W trosce o jeszcze większe podniesienie poziomu bezpieczeństwa podróżujących plastikowe elementy siedzeń pasażerów zostaną pokryte powłoką antybakteryjną. Do dyspozycji kierowców oddany zostanie szereg rozwiązań wspierających komfort ich pracy, w tym kabina typu zamkniętego, dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta. Bezpieczeństwo na drodze poprawią rozwiązania takie jak system MirrorEye – w miejscu tradycyjnych lusterek bocznych umieszczone zostaną kamery, gwarantujące lepszą widoczność w silnym słońcu, w czasie deszczu oraz po zmroku. A kolei system Eco Driver Advisor będzie odpowiadał za kontrolę i wsparcie ekonomicznej jazdy.
Pierwsze Solarisy pojawiły się w Barcelonie w 2014 roku. Obecnie jeździ tam ich już prawie 100, a większość z nich to pojazdy z napędami hybrydowymi i elektrycznymi. To kolejne duże zamówienie z rynku hiszpańskiego, jakie w ostatnich tygodniach zdobył Solaris. Oprócz 30 hybryd do stolicy Katalonii, producent dostarczy do Madrytu aż 250 autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Solaris jest europejskim liderem w sprzedaży i produkcji autobusów nisko- i zeroemisyjnych. Na ulicach europejskich państw pojawiło się do tej pory przeszło 900 elektrobusów i ponad 760 autobusów hybrydowych marki Solaris.
