2021 Truck Innovation Award

Fot. Mercedes-Benz

Mercedes-Benz eActros z akumulatorowym napędem elektrycznym i koncepcyjny GenH2 Truck z napędem na ogniwa paliwowe zostały wyróżnione nagrodą 2021 Truck Innovation Award. Konkursowe jury doceniło także całościową strategię firmy w dziedzinie elektromobilności.

Nagrodę w formie cyfrowej odebrali pod koniec listopada br. Martin Daum, prezes zarządu Daimler Truck AG i członek zarządu Daimler AG, oraz Sven Ennerst, członek zarządu Daimler Truck AG, odpowiedzialny za rozwój, zakupy i region Chin.

W 2016 r. Daimler Trucks zaprezentował ciężki samochód ciężarowy z napędem elektrycznym, przeznaczony do miejskiego transportu dystrybucyjnego. W roku 2018 producent celebrował światową premierę kompleksowo udoskonalonego prototypu ciężarówki Mercedes-Benz eActros. Intensywne testy w firmach klientów rozpoczęły się jeszcze w tym samym roku. Zasięg seryjnego eActrosa znacznie przekroczy zasięg prototypu, wynoszący ok. 200 kilometrów.

Z kolei we wrześniu 2020 r. Daimler Trucks zaprezentował samochód koncepcyjny Mercedes-Benz GenH2 Truck z napędem na ogniwa paliwowe, o zasięgu nawet ponad 1000 km, przeznaczony do wymagających zastosowań w transporcie dalekobieżnym. Rozpoczęcie testów GenH2 Truck z udziałem klientów zaplanowano na rok 2023, natomiast jego produkcja seryjna ma ruszyć w drugiej połowie obecnej dekady.

Jesteśmy ogromnie zaszczyceni i niezmiernie dumni z przyznania przez międzynarodowe jury International Truck of the Year prestiżowej nagrody 2021 Truck Innovation Award ciężarówkom eActros i GenH2 Truck. Wyróżnienie to potwierdza słuszność obranej przez nas strategii, ukierunkowanej na rozwiązania techniczne o rzeczywiście lokalnie neutralnym bilansie emisji CO2 – akumulatory i wodorowe ogniwa paliwowe. Te dwa systemy doskonale się uzupełniają, co pozwala nam zaoferować klientom najlepsze opcje pojazdów do poszczególnych rodzajów zastosowań. Dzięki eActrosowi dowiedliśmy w ostatnich latach, że już teraz możliwy jest na obszarach miejskich ciężki transport dystrybucyjny o lokalnie neutralnym bilansie emisji CO2. W ciężarówce GenH2 Truck zaprezentowaliśmy ponadto naszą klarowną koncepcję rozwiązań technicznych dla ciężkich samochodów ciężarowych napędzanych ogniwami paliwowymi, przeznaczonych do różnorodnych i wymagających zastosowań w transporcie dalekobieżnym – powiedział Martin Daum.

Również we wrześniu br. Daimler Trucks zaprezentował techniczną strategię elektryfikacji wytwarzanych przez siebie pojazdów w segmentach od miejskiego transportu dystrybucyjnego po międzynarodowy transport dalekobieżny, potwierdzając w ten sposób swoje zaangażowanie w realizację celów Porozumienia Paryskiego w sprawie ochrony klimatu. Częścią tego całościowego podejścia jest też zaprezentowana po raz pierwszy przez Daimler Trucks globalna architektura platformowa, tzw. ePowertrain, którą szczególnie chwaliło jury nagrody.