Koronawirus: Serwisy Volvo Trucks pracują bez zmian

Fot. Volvo Trucks

W autoryzowanych serwisach samochodów ciężarowych Volvo Trucks dostawy części, przeglądy okresowe i naprawy realizowane są zgodnie z planem. W dobie rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19 mechanicy i klienci stosują się do wzmożonych środków ostrożności.

Od początku trwania epidemii robimy wszystko, by zapewnić ciągłość i bezpieczeństwo pracy oraz ochronić zdrowie i życie naszych pracowników. Obowiązki administracyjne wykonywane są zdalnie. Praca mechaników nie daje jednak takich możliwości. Zatrudniani przez nas profesjonaliści to osoby odpowiedzialne, które z największą troską, uwagą i poszanowaniem zasad bezpieczeństwa świadczą usługi, jakich rynek wciąż potrzebuje – zapewnia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Poland.

Bohaterowie w czasach zarazy

W czasie zagrożenia epidemicznego serwisy Volvo Trucks funkcjonują jak dotąd. Pracownicy wykonują zaplanowane przeglądy okresowe i naprawy. Z podobną do dotychczasowej intensywnością z usług mechaników korzystają także klienci Volvo Trucks. Firmy transportowe, które wciąż realizują zlecenia, dbają o to, by ich samochody były sprawne i w stałej gotowości do pracy.

Sprawdzamy na bieżąco jak wygląda praca w poszczególnych serwisach. Są punkty, które mają tyle samo obowiązków, co przed pandemią koronawirusa COVID-19. Takie, które tej pracy mają nieco mniej. I takie, gdzie paradoksalnie jest jej więcej. Nie chcę używać wielkich słów, ale podobnie jak kierowcy ciężarówek, również pracownicy serwisów są dziś bohaterami naszych czasów – zwraca uwagę Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu Volvo Trucks Poland.

Dzięki zaawansowanym narzędziom telematycznym i diagnostycznym mechanicy Volvo Trucks są w stanie zdalnie monitorować stan samochodów ciężarowych, a także planować i przygotowywać wizytę w serwisie.

Dostawy w terminie

Równocześnie Volvo Trucks wdrożyło cały szereg środków ostrożności, które mają chronić pracowników i klientów koncernu przed rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19.

W czasie pracy organizowane są przerwy, w trakcie których przeprowadza się dezynfekcję pomieszczeń. Nasi mechanicy mają dostęp do odpowiednich środków zabezpieczających, zobowiązani są także do zachowania bezpiecznej odległości w kontaktach z klientami i kierowcami – wylicza Wilhelm Rożewski.

W tej chwili Volvo Trucks nie ma też problemów z łańcuchem dostaw. Wszystkie potrzebne części do samochodów ciężarowych są na bieżąco zamawiane i dostarczane, a prace realizowane w terminie.

Liczymy się oczywiście z tym, że mogą powstać zatory czy opóźnienia. Taka sytuacja nie miała jednak dotychczas miejsca. Tak długo, jak części będą przychodziły do nas planowo, wszystkie naprawy i przeglądy będą realizowane zgodnie z założeniami – zapewnia Wilhelm Rożewski.

Pracuje także biuro Volvo Trucks Poland. Pracownicy swoje zadania realizują w systemie rotacyjnym: w wybrane dni są dostępni na miejscu, a w pozostałe pracują zdalnie.