Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie za blisko 400 mln złotych zakupiły 130 przegubowych autobusów elektrycznych. Zamówienie to (projekt wspomagany z funduszy europejskich) jest największym do tej pory przetargiem tego typu w Europie. Przegubowe Urbino 18 electric będą dostarczane do stolicy Polski w 2020 roku.
130 przegubowych elektrycznych Urbino dla MZA będzie wyposażonych w baterie typu Solaris High Power o pojemności 150 kWh, na które producent udzielił zgodnie z wymaganiami zamawiającego siedmioletniej gwarancji. Energia elektryczna będzie w nich uzupełniana poprzez ładowarki zajezdniowe typu plug-in oraz za pomocą pantografów.
Autobus będzie wyposażony w dwa gniazda ładowania: nad prawym przednim nadkolu oraz za ostatnimi drzwiami, pantograf zaś będzie zamontowany na dachu pojazdu. Stacje szybkiego ładowania – z mocą ponad 400 kW – rozlokowane będą w różnych punktach miasta. Budowa infrastruktury jest przedmiotem odrębnego postępowania przetargowego.
Jednostką napędową warszawskich elektrycznych przegubowców będzie oś z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 110 kW każdy. Mimo tego, że autobusy elektryczne są znacznie tańsze w eksploatacji niż pojazdy spalinowe, dodatkowo w pojazdach dla MZA zastosowano przetwornicę napięcia silnika trakcyjnego, wykonaną w technologii SiC, co dodatkowo wpłynie na obniżenie zużycia energii.
Wnętrze i wyposażenie autobusu będzie doskonale znane pasażerom MZA i jest wykonane zgodnie z obowiązującym standardem ZTM. Kabina kierowcy będzie więc całkowicie zamknięta, autobus zaś będzie wyposażony w klimatyzację i rozbudowany system informacji pasażerskiej. Dodatkowo do dyspozycji pasażerów będą trzy podwójne gniazda USB, z których można doładować urządzenia mobilne.