Volvo Buses poszerza ofertę autobusów zelektryfikowanych o w pełni elektryczny autobus przegubowy Volvo 7900 Electric Articulated.
Pojazd może pomieścić 150 pasażerów i bazuje na prototypach, które od czerwca 2018 r. są testowane na linii nr 16 w szwedzkim mieście Gothenburg – na trasie o wysokiej częstotliwości kursowania. Dwa autobusy prototypowe kursują od 4,5 tys. godz. i przejechały dotychczas ponad 62 tys. km.
Volvo 7900 Electric Articulated będzie dostępny w dwóch rozmiarach – 18 i 18,7 m. Został zaprojektowany w taki sposób, aby sprostać wysokim wymaganiom w zakresie pojemności, komfortu i informacji o ruchu drogowym, zapewniając jednocześnie wygodne i płynne wsiadanie oraz wysiadanie pasażerów. Akumulatory będą ładowane zarówno przez stacje szybkiego ładowania na przystankach końcowych, jak i poprzez uniwersalny system do ładowania pojazdów elektrycznych CCS (Combined Charging System) – nocą w zajezdni.
„Dzięki cichym, bezemisyjnym autobusom elektrycznym wyposażonym w zaawansowane systemy bezpieczeństwa, możemy wspierać miasta w rozwiązywaniu problemów związanych z emisją zanieczyszczeń, hałasem, zatłoczeniem i wypadkami drogowymi, aby stały się Miastami Zerowej Emisji (ang. „Zero Cities”)” – powiedział Håkan Agnevall, prezes Volvo Buses.
Gama zelektryfikowanych autobusów Volvo
- Autobusy hybrydowe: Volvo 7900 Hybrid, Volvo 7900 Hybrid Articulated, Volvo Hybrid Double Decker. Nawet o 40 procent bardziej energooszczędny niż ten sam autobus z silnikiem wysokoprężnym.
- Hybrydowo – elektryczne (typu “plug-in”): Volvo 7900 Electric Hybrid, Volvo Electric Hybrid Double Decker (B5LHC). Nawet o 60 procent bardziej energooszczędny niż ten sam autobus z silnikiem wysokoprężnym.
- Autobusy elektryczne: Volvo 7900 Electric, Volvo 7900 Electric Articulated (premierajesienią 2019 r.). Nawet o 80 procent bardziej energooszczędny niż ten sam autobus z silnikiem wysokoprężnym.