Naczepomania 2019 na zdjęciach. Naczepy, przyczepy, ciężarówki

Nagrodzona tytułem „Pojazd VIP Tunning” – 736-konna Scania 164L V8 „Smoczyca” spięta ze stuningowaną naczepą aluminiową, która oprócz grafiki ma również chromowany zderzak oraz orurowanie pod spodem. Ciągnik oświetla niemal 300 lampek, a pod zestawem zamontowanych jest 1200 czerwonych diod, dzięki którym w nocy pojazd nie przejedzie niezauważony (fot. K.Biskupska)

Naczepomania to wystawa przeznaczona dla producentów i dystrybutorów pojazdów ciężarowych (naczep, przyczep, ciągników), z uwzględnieniem komponentów, akcesoriów i usług dla szeroko rozumianej branży transportowej. Tegoroczna, trzecia już, edycja odbyła się 8 czerwca w hali Atlas Arena w Łodzi.

W tym roku zmieniona została formuła imprezy – Naczepomania została zorganizowana w sobotę i odbyła się w konwencji pikniku rodzinnego, dzięki czemu przyciągnęła ok. 1000 osób – zarówno zawodowo związanych z branżą pojazdów ciężarowych, jak i sympatyków i pasjonatów transportu wraz z rodzinami. W uroczystości otwarcia tegorocznej edycji uczestniczyła Hanna Zdanowska – prezydent Łodzi.

fot. K. Biskupska

W ramach Naczepomanii prezentowano samochody ciężarowe, zabudowy i naczepy ciężarowe różnych producentów, w tym także te do przewozu materiałów sypkich, budowlanych, niskopodwoziowe oraz specjalizowane. Swoją ofertę zaprezentowali również dostawcy części i komponentów, usług finansowych oraz wszelakiego branżowego asortymentu do pojazdów użytkowych, m.in. firmy BPW, Jost, Knorr Bremse, Haldex, Hewea, Nummi, SAE-SMB, Wabco – w sumie ponad 40 wystawców. Na odwiedzających czekały nowinki branżowe, jak BPW Eco air – modułowe, uniwersalne zawieszenie do zastosowań on-road i off-road, czy JHS 2020 B Bio – wysokowydajny, biodegradowalny smar Jost do sprzęgu siodłowego. Na stoisku firmy Haldex można było dowiedzieć się szczegółów nt. hamulca elektromechanicznego opracowywanego właśnie przez tę firmę przy współpracy ze skandynawskim producentem ciężarówek. Producent w nowym rozwiązaniu wykorzystuje czujniki i algorytmy, aby ciągnik i przyczepa hamowały i poruszały się w pożądanym kierunku w optymalny sposób we współpracy z systemem VMM (Vehicle Motion Management) producenta pojazdu.

Zdobywca tytułu „Pojazd nowy” − aluminiowa naczepa STAS Moving Floor MF925 o objętości 92 m3 z systemem ruchomej podłogi CargoFloor (podłoga 8 mm) (fot. K. Biskupska)

W ciągu dnia prowadzony był konkurs – zwiedzający wystawę wybierali najciekawszy pojazd i stoisko w 3 kategoriach: pojazd nowy – wygrała naczepa STAS Moving Floor, komponenty i usługi – nagroda dla Wabco Polska i Pojazd VIP Tunning – najładniejszym pojazdem została tuningowana Scania „Smoczyca” z firmy Admar. Oprócz ofert branżowych w czasie tegorocznej Naczepomanii dla odwiedzających dostępna była również bogata część rozrywkowa. W programie znalazły się widowiskowe pokazy Monster Trucka z możliwością odbycia przejażdżek, symulator jazdy samochodem ciężarowym oraz liczne konkursy organizowane przez polskich strongmanów, a wieczorem koncerty i zabawa z DJ-em. Zapraszamy do spaceru wśród wybranych prezentowanych produktów.

Nagrodzona tytułem „Pojazd VIP Tunning” – 736-konna Scania 164L V8 „Smoczyca” spięta ze stuningowaną naczepą aluminiową, która oprócz grafiki ma również chromowany zderzak oraz orurowanie pod spodem. Ciągnik oświetla niemal 300 lampek, a pod zestawem zamontowanych jest 1200 czerwonych diod, dzięki którym w nocy pojazd nie przejedzie niezauważony (fot. K.Biskupska)
fot. K. Biskupska

Zdobywcą 3. miejsca w kategorii Pojazd nowy został zestaw Renault Trucks T520 Comfort z naczepą Stas Moving Floor o wdzięcznej nazwie „Lalunia”. Ten bardzo zadbany i wyszykowany zestaw na co dzień pracuje w firmie Młyn Osieka Tuszyma Łukasz Skowroński.

Renault Trucks T520 Comfort z naczepą Stas Moving Floor o wdzięcznej nazwie „Lalunia” (fot. K. Biskupska)
Renault Trucks T520 Comfort z naczepą Stas Moving Floor o wdzięcznej nazwie „Lalunia” (fot. K. Biskupska)

Po raz pierwszy w Polsce zaprezentowała się firma SAE-SMB – jeden z liderów na rynku francuskim oraz rynkach międzynarodowych. Firma z 70-letnim doświadczeniem, od 2013 r. należąca do Grupy ADR. Ma know-how w zakresie produkcji osi i zawieszeń do przyczep i naczep, a hamulce bębnowe stanowią istotną pozycję w szerokiej ofercie firmy (rozmiar 5–20 cali). Na Naczepomanii prezentowano zawieszenie pneumatyczne SP70 AirMax (ładowność do 9 t przy 105 km/h). Minimalna waga modułu SP70 wraz z osią DSOKH7 to 425 kg.

fot. K. Biskupska

Łódzka firma PTM Polska pokazała klientom m.in. pierwszą w Polsce naczepę Orthaus z automatycznym systemem szybkiego załadunku przesuwnej podłogi holenderskiej produkcji CargoMatic, pracującą w Grupie Żywiec. Dzięki temu rozwiązaniu skróceniu ulega czas potrzebny na załadunek pojazdu – naczepa zostaje rozładowana lub załadowana dowolnymi paletami w ciągu 2 minut

Naczepa Orthaus z automatycznym systemem szybkiego załadunku przesuwnej podłogi holenderskiej produkcji CargoMatic (fot. K. Biskupska)
Naczepa Orthaus z automatycznym systemem szybkiego załadunku przesuwnej podłogi holenderskiej produkcji CargoMatic (fot. K. Biskupska)

KH-kipper zaprezentował bezramową naczepę aluminiową N30 W1U podpiętą do Iveco LNG 450 NP. Naczepa umożliwia równomierne rozłożenie sypkich materiałów budowlanych, jak piasek i żwir, na drodze bezpośrednio ze skrzyni, a jej charakterystyczny kształt zapobiega przyleganiu lepkiego materiału

Iveco LNG 450 NP z naczepą aluminiową KH-kipper N30 W1U (fot. K.Biskupska)

Na stoisku firmy Hewea klienci mogli zapoznać się z ofertą hydrauliki siłowej i komponentów do pojazdów ciężarowych, jak np. siłowniki Penta, przystawki odbioru mocy, pompy i inne

fot. K. Biskupska

Spitzer Silo Polska wspólnie z firmą Lomarex zaprezentował naczepę silosową Spitzer SF2737/2P o poj. 37 m3. Technologia produkcji tego silosa, wykorzystane materiały, komponenty (osie BPW, felgi Alcoa), osprzęt oraz wyposażenie wiodących producentów zapewniły mu niską masę własną, co jest bardzo istotne w transporcie sypkich materiałów budowlanych. Zwraca uwagę nie tylko solidna konstrukcja i bezawaryjność sprzętu, liczy się również estetyka wykonania całości. Dlatego naczepa pokryta jest dwuwarstwowym lakierem srebrny metalik i wyposażona w błyszczące felgi aluminiowe Alcoa Dura-Bright Evo.

naczepa silosowa Spitzer SF2737/2P o poj. 37 m3 (fot. K. Biskupska)
Alcoa Dura-Bright Evo (fot. K. Biskupska)

Firma Nummi-Pro zaprezentowała dwie nowości: systemy elektroniczne IRMA oraz BTControl. Pierwszy z nich to aplikacja Nummi IRMA (na zdjęciu) umożliwiająca kontrolę w czasie rzeczywistym pracy siłownika wywrotu. System informuje operatora o stabilności pojazdu, nachyleniu i wysokości muldy wywrotki, a także o panującym ciśnieniu i temperaturze w układzie hydraulicznym. Dzięki tej aplikacji można znacznie poprawić bezpieczeństwo pracy i uniknąć kosztownych oraz czasochłonnych napraw. Drugi system to moduł Nummi BTControl – układ bezprzewodowego sterowania wywrotką za pomocą smartfona. Zwiększa on bezpieczeństwo operatora podczas pracy – kierowca może wykonywać swoje zadania z różnych, dogodnych dla niego miejsc (również znajdując się w znacznej odległości od pojazdu). Ponadto BTControl może być stosowany w innych urządzeniach, jak wciągarki, podesty ruchome, lawety, ruchome podłogi, pługi oraz wiele innych. Oba systemy mogą współpracować z dowolnym układem elektrohydraulicznym, a aplikacja potrzebna do ich obsługi jest dostępna bez opłat.

fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska
fot. K. Biskupska