bauma 2019: Scheuerle EuroCompact

Prezentowana na baumie naczepa EuroCompact U5 ma środkową część o długości 1500 mm, co jest idealnym rozwiązaniem przy trudnych warunkach drogowych i problematycznej infrastrukturze (fot. Grupa TII)

Targi bauma odbywają się w tym roku w dniach 8–14 kwietnia. Jest to największe w Europie spotkanie szeroko rozumianej branży budowlanej. Wśród licznie wystawianych pojazdów wykorzystywanych w branży budowlanej nie zabraknie naczep do przewozu maszyn budowlanych.

Na baumie półmodułowe kompaktowe naczepy do transportu drogowego ładunków o ciężarze 30–115 t stanowią liczną grupę eksponatów. Produkowana przez należącą do Grupy TII firmę Scheuerle naczepa EuroCompact to lekka naczepa niskopodłogowa, która dzięki licznym kombinacjom jest odpowiednia dla szerokiej gamy zadań transportowych: transportu maszyn budowlanych, transformatorów lub elementów instalacji przemysłowych.

Na baumie zostanie pokazana naczepa Scheuerle Euro Compact w wersji U5, w której długość środkowej części została zoptymalizowana i wynosi 1500 mm. W rezultacie pojazd ten może być wykorzystywany w przypadku występowania kłopotliwej infrastruktury i utrudnionych procedur wystawiania zezwoleń. Dzięki nowemu układowi naczepy EuroCompact U5 zezwolenia będą znacznie łatwiejszy do uzyskania.

Bardzo dobre proporcje ciężaru własnego do ładowności i jedna z najbardziej zwartych konstrukcji w tym segmencie daje użytkownikom naczepy EuroCompact U5 przewagę konkurencyjną. Najważniejsze cechy przemawiające za tym pojazdem to niewielkie koszty eksploatacji i obsługi, pokład ładunkowy o bardzo niskiej wysokości załadunku i doskonała zwrotność dzięki zoptymalizowanemu sterowaniu i dużemu kątowi skrętu osi.

Naczepa Eurocompact dostępna jest w różnych konfiguracja osi: 1+3, 2+4, a nawet 3+5 lub 4+6. Dodatkowy wózek dolly z osią SmartAxle umożliwia dostosowanie konfiguracji do obciążenia i wybranej trasy. Na przykład: podstawowa kombinacja 2+4 przez dopięcie wózka SmartAxle może być dodana do tylnych lub przednich zespołów wózków jezdnych, tworząc kombinacje 2+5, 3+4 lub 3+5. EuroCompact może przenosić obciążenie siodła do 26 t.

Dzięki przemyślanej konstrukcji punktów łączenia naczepa Eurocompact ma pokład ładunkowy o większej długości w odniesieniu do całkowitej długości pojazdu. Mała masa własna przy jednocześnie dużej ładowności to czynniki decydujące o wydajności i opłacalności kosztowej tego kompaktowego pojazdu drogowego. W porównaniu z pojazdami konkurencyjnymi oznacza to w praktyce możliwość wykorzystania mniejszej liczby osi do przewiezienia tego samego ładunku.

Duży wybór platform koparkowych, płytowych lub ramowych, a także szeroka gama akcesoriów zwiększają możliwości wykorzystania. Ze względu na różnorodność typów i niskie koszty konserwacji EuroCompact jest wydajnym rozwiązaniem dla wszystkich zadań transportowych.

Opracował: Dariusz Piernikarski

Naczepa EuroCompact firmy Scheuerle to pojazd zoptymalizowany pod kątem masy własnej i długości, który idealnie nadaje się do zadań transportowych w segmencie masowym do 115 t, w tym do przewozu maszyn budowlanych, transformatorów, elementów instalacji przemysłowych lub innego ciężkiego sprzętu (fot. Grupa TII)