
Ubiegły sezon wyścigów ciężarówek serii francuskiej Grzegorz Ostaszewski zakończył z piątą lokatą. Na początku lekko nie było, gdyż trwał proces dopasowania ciężarówki oraz zgrania zespołu w międzynarodowej obsadzie. Teraz czas na przygotowania do nowego sezonu.
Grzegorz “Gregory” Ostaszewski jest pierwszym i jak dotąd jedynym Polakiem startującym w wyścigach ciężarówek. Aktualnie przygotowuje swój bolid – wyścigowe Renault Premium Racing − do nowego sezonu Mistrzostw Francji. Co to za seria? Truck Racing French Championship to wyścigowy cykl samochodów ciężarowych, rozgrywany pod egidą FFSA (Fédération Francaise du Sport Automobile − Francuska Federacja Sportów Motorowych). Jeszcze w ub. roku był to Puchar Francji, w tym sezonie nastąpiła zmiana formy – są Mistrzostwa Francji. Zmiana formy imprezy to też i zmiana w przepisach. Wyścigi w serii francuskiej odbywają się z zachowaniem wszystkich reguł i przepisów tak jak w serii europejskiej FIA European Truck Racing Championship. Impreza ta przez swoją widowiskowość każdorazowo na obiekty sportowe przyciąga nawet kilkadziesiąt tysięcy widzów. W wyścigach Truck Racing French Championship startuje zawsze ok. 20−26 ciężarówek.
Grzegorz powrócił do ścigania w wyścigach ciężarówek po 4-letniej przerwie, gdy w ubiegłym roku, dosłownie na miesiąc (!) przed rozpoczęciem sezonu, Dominique Kolow – szef francuskiego zespołu Team14 – szukając doświadczonego i opanowanego kierowcy znającego technikę jazdy torowej, zwrócił się do Polaka z propozycją współpracy. Wszystko potoczyło się bardzo szybko: decyzja, omówienie warunków startu, dwie serie treningowe na torach w czeskim Moście i francuskim Albi. Tam nasz zawodnik testował wyścigową renówkę, niezbędne było dostrojenie zawieszenia, kątów nastawienia osi, układu hamulcowego i innych parametrów technicznych pojazdu.

Grzegorz Ostaszewski: Ma 26 lat. Pasję do sportów motorowych wpoił mu ojciec Krzysztof Ostaszewski, znany polski kierowca rajdów offroadowych, który za sterami ciężarowego 400-konnego Urala, a później Zetrosa wygrał wiele imprez, m.in. Rajd Drezno-Wrocław, Mercedes Truck Rally czy Baja Saxonia. Grzegorz rozpoczął swoją przygodę ze sportem motorowym, startując na motocrossowym motocyklu KTM w wieku 7 lat. Pięć lat później już na quadzie wygrał 4 eliminacje w serii rajdów Torowej Ligi Samochodów Terenowych H4x4. Towarzyszył ojcu podczas rajdów, obserwował przygotowywanie ciężarówek do startu, podglądał pracę mechaników w warsztacie i w końcu sam jako 12-latek pilotował ciężarowego Unimoga 1300L w rajdzie Drezno-Wrocław. W kolejnych latach jeździł jako pilot ojca i szkolił się u jego boku (rajdy MT Rally, Rallye Breslau i Motointegrator IC Seria w Nowym Sączu). W 2015 r. w Rallye Breslau Poland za sterami Iveco 4×4 zajął 2. miejsce w kategorii ciężarówek pow.7,5 t cross-country, rok później był trzeci w tej kategorii. Aż przyszedł czas na zdobywanie nowych doświadczeń sportowych i w 2013 r. jako pierwszy Polak i do tej pory jedyny wystartował w sezonie europejskich rozgrywek wyścigów ciężarówek European Truck Racing Championship za kierownicą MAN-a w czeskim zespole Frankiego Vojtiška. W sezonie 2017 startował w serii wyścigów ciężarówek w Pucharze Francji za kierownicą Renault Premium Racing we francuskim zespole Team14 − sezon ukończył na 5. miejscu.