
Jaki będzie sezon 2018?
Eliminacje w bieżącym sezonie rozegrane zostaną w sumie na 6 francuskich torach – to o jedną eliminację więcej niż w ubiegłym roku. Pierwsza, inauguracyjna, runda odbędzie się już w połowie maja na torze Paul Ricard w LeCastellet (na którym miesiąc później rozegrane zostanie Grand Prix Francji Formuły 1). Kolejne eliminacje Mistrzostw Francji rozegrane zostaną jeszcze na torach w Nogaro, Magny-Cours, Charade, LeMans i Albi.

Grzegorz Ostaszewski dostał mocno zmodyfikowany bolid, m.in. wymieniono silnik na całkiem nowy, przerobiona została przednia belka oraz pojazd ma nowe, całkiem inne oprogramowanie. Zawieszenie m.in. testowane było na początku maja w Moście. Tam też po każdej testowej rundzie po torze zbierane były dane telemetryczne o zachowaniu pojazdu i informacje o stylu jazdy kierowcy. To bardzo cenny materiał do omówienia z szefem zespołu przed pierwszym startem w sezonie. W tym roku Dominique Kolow, szef teamu, widząc potencjał w młodym kierowcy, kładzie większy nacisk na start Polaka, który podczas wyścigów będzie miał do dyspozycji dwóch mechaników z MKR Technology odpowiedzialnych za silnik Renault DXi13 Racing, oraz telemetrystę z centrali Renault Trucks. Start Polaka nie byłby możliwy gdyby nie firmy Renault Trucks Polska, DKV Polska i Texaco Polska.
Renault Premium Racing
Grzegorz Ostaszewski ściga się 5,5-tonowym Renault Premium Racing, zbudowanym według wytycznych technicznych FIA. Ta ciężarowa wyścigówka napędzana jest przez podrasowany silnik Renault DXi13 Racing o pojemności 12,8 l, produkcji Renault Trucks, rozwijający maksymalną moc 1200 KM przy momencie obrotowym 5600 Nm. Pojazd rozpędza się z prędkości 60 do 160 km/h w niespełna 7 sekund.
Osie przednie i tylne wyprodukowała dla Renault Trucks firma Meritor. Odpowiada ona również za układ hamulcowy oraz sterowany komputerowo układ natrysku wody chłodzącej tarcze (podczas jednego wyścigu na chłodzenie zużywane jest ok. 250 l wody). Skrzynia biegów to model ZF 21 przystosowany do przenoszenia bardzo wysokich momentów obrotowych. Aby ścigać się z maksymalną skutecznością, samochody pozbawione są wielu układów wspomagających, takich jak ESP, ABS i ASR, skrzynie biegów są oczywiście manualne. Ciężarówka wyścigowa została przygotowana przez specjalistów z MKR Technology – czeskiego zespołu, który odnosił sukcesy w europejskich rozgrywkach w latach 2010−2013.
Autor: Katarzyna Biskupska
