Napęd gazowy w 13-litrowym silniku Scania

fot. Scania

Scania poszerzyła ofertę o 6-cylindrowy silnik  OC13 zasilany skroplonym gazem ziemnym.  Przy mocy 410 KM (302 kW) osiąga maksymalny moment obrotowy 2000 Nm już od 1100 obr/min.

Dzięki charakterystyce zbliżonej do silnika z zapłonem samoczynnym o tej samej wielkości OC13 nadaje się do ciężkiego transportu długodystansowego – typowy 40-tonowy zestaw może pokonać bez tankowania do 1000 km, a przy dwóch zbiornikach LNG zasięg wzrasta do 1600 km.

Do tej pory większość silników zasilanych gazem nie osiągała wystarczającej mocy lub ich gama była zbyt wąska, aby były użyteczne w ciężkich zastosowaniach. Rozwiązaliśmy ten problem za pomocą własnego silnika, który zapewnia redukcję poziomu emisji CO2, zwiększając jednocześnie zyski klienta – mówi Johan Mühlbach, menedżer produktów zasilanych gazem w Scania Trucks.

Silnik sprawdzi się też na placach budów, zapewniając osiągi porównywalne z silnikiem wysokoprężnym o tej samej pojemności.