Mijając kolejne ciężarówki na polskich drogach nie zdajemy sobie sprawy, że do budowy zdecydowanej większości ich układów hamulcowych użyto złącz opracowanych i wyprodukowanych w Polsce. Dostarcza je firma MB Pneumatyka z lubuskiego Sulechowa. Teraz zamierza inwestować w nowe produkty, by mocniej zaistnieć na rynku autobusów i maszyn rolniczych.
Przychody firmy MB Pneumatyka – polskiego producenta złącz do układów hamulcowych i zawieszeń w samochodach powyżej 3,5 t – po pierwszych trzech kwartałach tego roku wyniosły 12,71 mln zł, o 38% więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. To efekt rosnącej liczby odbiorców i realizowanej strategii wchodzenia na nowe rynki.
MB Pneumatyka to firma rodzinna. Jej historia sięga lat osiemdziesiątych, kiedy Andrzej Bieniaszewski, ojciec obecnej właścicielki Małgorzaty Bieniaszewskiej, we współpracy z inżynierami Wydziału Mechanicznego Wyższej Szkoły Inżynierskiej w Zielonej Górze stworzył innowacyjną koncepcję złącza do pneumatycznych układów hamulcowych, a następnie ją opatentował. Produkcja ruszyła na dobre po transformacji. Rozwiązanie to wprowadziła Grupa Zasada (wówczas potentat przemysłu autobusowo-ciężarowego w Polsce), a firma w krótkim czasie stała się jedynym dostawcą tego typu rozwiązania w naszym kraju. W 2002 r. biznes przejęła Małgorzata Bieniaszewska, a firma – już pod obecną nazwą MB Pneumatyka – zaczęła zdobywać zagranicznych odbiorców.