Wizyta w Centrum Innowacji Goodyera w Luksemburgu
Jak wiadomo, mieszankę gumową opony tworzy kilkadziesiąt różnych składników. Wśród nich są m.in. kauczuk naturalny i syntetyczny, wypełniacze i inne dodatki chemiczne, tj. sadza, krzemionka, siarka, woski, tlenek cynku, przeciwutleniacze. W laboratorium chemicy pracują nad mieszkankami gumowymi o określonych parametrach (w zależności od użytych składników charakteryzują się one innymi właściwościami). W przypadku najnowszej gamy opon Dunlop to tu opracowano technologicznie skład dwuwarstwowej mieszanki bieżnika, która charakteryzuje się jednocześnie odpornością na ścieranie (warstwa zewnętrzna) oraz mniejszym oporem toczenia (wewnętrzna część).
W laboratorium bada się również właściwości ścierne przygotowanej mieszanki gumowej. Na zdjęciu widać test porównawczy ścieralności nowej opony Dunlop SP446 i jej poprzedniego modelu SP444.
Każdy detal nowych opon – rowek, blok, lamela – zostały zaprojektowane w określonym celu. Ich ułożenie, wygląd, kolejność nie są przypadkowe. Właściwości zimowe nowych dunlopów zostały gruntownie sprawdzone na różnych typach nawierzchni, gwarantując kierującym bezpieczeństwo i mobilność w każdych warunkach. W warunkach laboratoryjnych nowe opony testowano na podłożu imitującym śnieg i błoto pośniegowe.
Sprawdzono, że w czasie szybkiej, nagłej zmiany pasa ruchu w czasie jazdy z dużą prędkością (samochód testowy jechał z prędkością ok. 100 km/h) nowe opony Dunlop zachowują bardzo dobrą przyczepność i stabilność boczną. Zwiększa to bezpieczeństwo jazdy.