Na targach IAA 2016 MAN zaprezentuje portfolio pojazdów ciężarowych ukierunkowanych na przyszłość. Celem optymalizacji systemów przeniesienia napędu w zależności od przeznaczenia pojazdu, MAN wprowadza do pojazdów roku modelowego 2017 silniki z nowymi nastawami mocy do 640 KM i wyższymi momentami obrotowymi w połączeniu z doskonale dopasowanymi skrzyniami biegów i funkcjami przełączania.
Zmianom tym towarzyszy również wyraziste podkreślenie tożsamości marki. Innowacje w wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym pojazdów serii TG wysuwają na pierwszy plan symbol marki – lwa. Czerpiąc z tradycji monachijski producent przygotowuje się równocześnie na przyszłe zmiany w procesach logistycznych oferując nowe cyfrowe produkty i usługi.
MAN podjął szereg działań służących optymalizacji silników, które zostaną zaprezentowane na targach pojazdów użytkowych IAA 2016. Nowe silniki poprawiają wskaźniki zużycia paliwa zapewniając lepsze osiągi i dynamikę jazdy, a także większą niezawodność. W modelach nowej generacji silnik D38 dysponuje mocą do 640 KM i osiąga moment obrotowy do 3000 Nm już przy niskiej prędkości obrotowej. Z kolei nowy silnik D26, zoptymalizowany dla zastosowań flotowych, oferuje moc w zakresie od 420 do 500 KM przy jednocześnie niskim ciężarze i małym zużyciu paliwa. W połączeniu z nowymi wersjami skrzyń biegów MAN TipMatic z odpowiednio dopasowanymi programami jazdy w zależności od zastosowania, pojazdy MAN oferują niezwykle wydajne, oszczędne i przyjazne środowisku układy napędowe.
Oprócz tego MAN przedstawi na tegorocznych targach IAA najnowszą wersję konceptu EfficientLine, który w jednym pojeździe łączy wszystkie techniczne i aerodynamiczne środki poprawiające efektywność paliwową. Aby wyraźnie pokazać potencjał oszczędności w zużyciu paliwa, jakie daje nowa generacja EfficientLine 3, MAN przeprowadził w lipcu test długodystansowy, wykorzystując do tego ciągnik siodłowy MAN TGX 18.500 4×2 BLS EfficientLine 3 z naczepą. Za podstawę do porównań przyjęto wyniki dla poprzedniego modelu, to jest ciągnika MAN TGX 18.480 4×2 BLS w wersji EfficientLine 2, który przejechał tę samą trasę. Metodę określania pomiarów monitorowała firma TÜV Süd. Po dokonaniu oceny uzyskanych danych i złożeniu raportu przez TÜV, MAN na targach IAA we wrześniu w Hanowerze ogłosi końcowe wyniki porównawcze przeprowadzonego testu.
Ponadto, MAN na targach IAA 2016 zaprezentuje szereg nowości w wyglądzie pojazdów serii TG. Na zewnątrz na pierwszy plan wybija się dumnie symbol MAN, czyli lew. Pojazdy TGX i TGS zostaną wyposażone w nowo zaprojektowane, dynamiczne wloty powietrza chłodzącego. Wewnątrz, dzięki ciepłym kolorom, nowym materiałom oraz nowej tapicerce siedzeń, kabiny wszystkich modeli pojazdów TG będą emanowały pogodną atmosferą i dawały poczucie wysokiej jakości. Wrażenie to uzupełni wyrazisty design kierownicy. Oprócz tego miejsce pracy kierowcy zostanie doposażone w nowy system infotainment, automatyczny system włączania świateł oraz czujnik deszczu. Nowy system MAN infotainment jest dostępny w wersji z ekranami o przekątnej 5 i 7 cali i wyposażony w wiele komfortowych funkcji.
Kolejnym celem podczas tragów IAA jest przedstawienie nowego podejścia MAN do usieciowienia branży transportowej. Specjalnie wydzielona strefa poświęcona tematom innowacji i cyfryzacji dostarczy informacji o nadchodzących nowych usługach i ofertach cyfrowych, które dzięki inteligentnemu usieciowieniu pomogą klientom w optymalizowaniu procesów logistycznych i poprawianiu efektywności kontroli przepływu towarów. W Hanowerze MAN zaprezentuje również swoje nowe pomysły na elektromobilność.