Hybrydowa Scania nagrodzona za innowacyjność

fot. Scania

Wkrótce po swoim debiucie najnowszy, hybrydowy pojazd ciężarowy Scania został wyróżniony prestiżową nagrodą Green Truck Future Innovation 2016, przyznawaną przez magazyn specjalistyczny „VerkehrsRundschau”.

18-tonowy pojazd dystrybucyjny Scania dzięki hybrydowemu układowi napędowemu może pokonać odległość do 2 km wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego. Taki tryb jazdy jest najbardziej przydatny zwłaszcza podczas nocnych dostaw oraz w miejscach, gdzie duże znaczenie ma ograniczenie poziomu hałasu i emisji spalin, np. w halach magazynowych lub na podziemnych parkingach. Warto zaznaczyć, że poziom hałasu emitowany przez auto podczas jazdy na silniku elektrycznym wynosi zaledwie 72 dB(A).

Silnik elektryczny o mocy 130 kW (174 KM), osiągający maksymalny moment obrotowy 1050 Nm znajduje się pomiędzy silnikiem wysokoprężnym, a zautomatyzowaną skrzynką biegów Scania. Użyteczna pojemność akumulatorów dochodzi do 1,2 kWh, co pozytywnie wpływa na zasięg pojazdu oraz żywotność baterii. Drugi z silników tworzących układ napędowy o modułowej konstrukcji, to 9-litrowy silnik Scania zgodny z Euro 6, który może być napędzany 100-procentowym biodieslem, np. FAME lub HVO. W wypadku drugiego z wymienionych paliw emisja CO2 może zostać ograniczona nawet o 92 proc.