Nowa opona Goodyear URBANMAX dla autobusów miejskich

Fot. Goodyear

Goodyear wprowadza na rynek nową oponę URBANMAX, stworzoną specjalnie z myślą o autobusach miejskich. Przystosowana do intensywnej eksploatacji, częstego zatrzymywania się i ruszania oraz kontaktu z krawężnikami, zapewnia wyższą trwałość i lepszą efektywność paliwową w porównaniu z poprzednim modelem. Została zaprojektowana z myślą o szerokim zakresie zastosowań – od pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, przez hybrydy, po autobusy w pełni elektryczne.

Opona Goodyear URBANMAX została wyposażona w mieszankę bieżnika z wysoką zawartością krzemionki, co pozwoliło wydłużyć jej przebieg nawet o 40% w porównaniu z poprzednim modelem [1]. Jednocześnie charakteryzuje się niskimi oporami toczenia (klasa „B”) oraz dobrą przyczepnością na mokrej nawierzchni (klasa „B”). Dzięki czterożebrowej konstrukcji bieżnika, dodatkowym lamelom i głębokim rowkom ze wzmocnieniami, opona zapewnia precyzyjne prowadzenie, równomierne zużycie oraz niezawodną trakcję w zróżnicowanych warunkach drogowych.

Wzmocniona ściana boczna z wbudowanymi wskaźnikami zużycia zwiększa trwałość opony i zapewnia skuteczną ochronę przed uszkodzeniami w kontakcie z krawężnikami – co jest szczególnie istotne w warunkach intensywnej eksploatacji flot miejskich. Dodatkowo, opona Goodyear URBANMAX została przystosowana do nacinania i bieżnikowania, co pozwala znacząco wydłużyć jej cykl życia i obniżyć całkowity koszt posiadania.

Zrównoważony rozwój mobilności miejskiej

Wybrane modele opon Goodyear URBANMAX będą dostępne z technologią Goodyear EcoReady, co oznacza, że aż 40% ich składu to materiały przyjazne dla środowiska [2]. Wśród nich znajduje się m.in. krzemionka pozyskiwana z popiołu z łusek ryżu (RHAS), której zrównoważone pochodzenie określane jest na podstawie metody bilansu masy [3].

Opona Goodyear URBANMAX jest dostępna na rynku w rozmiarze 275/70R22.5 [4]. Dzięki klasie B w zakresie efektywności paliwowej i A pod względem emisji hałasu, opona ta może wspierać klientów w spełnianiu wymogów taksonomii UE [5] i przyczyniać się do zrównoważonej mobilności.

Goodyear URBANMAX to nie tylko nowa opona, to rozwiązanie dostosowane do zmieniających się wymagań mobilności miejskiej. Kluczowe elementy tej opony zostały zaprojektowane z myślą o wyzwaniach współczesnego transportu miejskiego, od częstych postojów i ciasnych zakrętów po rosnące wymagania dotyczące efektywności operacyjnej” – powiedział Maciej Szymański, dyrektor Goodyear ds. marketingu w regionie EMEA.

Dla pojazdów elektrycznych, hybrydowych i diesli

Wraz z rozwojem nowoczesnych rozwiązań transportowych w miastach, opona Goodyear URBANMAX jest gotowa do pracy także z pojazdami elektrycznymi. Została zaprojektowana z myślą o szerokim zakresie zastosowań – od pojazdów z silnikiem wysokoprężnym, przez hybrydy, po autobusy w pełni elektryczne. Zwiększona nośność opony gwarantuje optymalną wydajność również w przypadku cięższych modeli autobusów elektrycznych, zapewniając niezawodność niezależnie od typu napędu.

Fot. Goodyear

Przyszłość dla transportu miejskiego

Opony Goodyear URBANMAX zostały wyposażone w technologię identyfikacji radiowej (RFID), która umożliwia łatwą integrację z cyfrowymi systemami zarządzania flotą. Dzięki znacznikom RFID możliwe jest precyzyjne śledzenie każdej opony na podstawie indywidualnego numeru seryjnego, co usprawnia zarządzanie ich cyklem życia i zwiększa efektywność operacyjną przedsiębiorstw komunikacyjnych oraz operatorów flot.

Opona Goodyear URBANMAX to krok w przyszłość transportu miejskiego. Łączy dłuższe przebiegi, oszczędność paliwa i wykorzystanie zrównoważonych materiałów do produkcji” – powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes dywizji opon użytkowych w regionie EMEA w Goodyear i dodał: „W porównaniu z poprzednim modelem nowa opona oferuje większą niezawodność i niższe koszty eksploatacji dla flot autobusów miejskich, wspierając jednocześnie rozwój zrównoważonej mobilności w miastach”.

Goodyear URBANMAX rozszerza ofertę opon Goodyear, uzupełniając modele URBANMAX COMMUTER i MARATHON COACH. Dzięki temu operatorzy flot zyskują kompleksowe portfolio, dostosowane do zróżnicowanych potrzeb transportu miejskiego i międzymiastowego.

[1] Do 40% dłuższy przebieg w porównaniu z poprzednim modelem, na podstawie wewnętrznych estymacji Goodyeara.
[2] Ze względu na zwiększone wykorzystanie zrównoważonych materiałów w produkcji w porównaniu z poprzednią oponą.
Goodyear definiuje zrównoważony materiał jako taki, który jest pochodzenia biologicznego (zgodnie z normą ISO 14021), odnawialny lub pochodzący z recyklingu, co oznacza materiał przetworzony z odzyskanego surowca (zgodnie z ISO 14021). Zrównoważony materiał może również być produkowany z zastosowaniem praktyk promujących ochronę zasobów i/lub redukcję emisji, takich jak bilans masy ISCC PLUS, który jest certyfikacją umożliwiającą śledzenie ilości i cech zrównoważonych materiałów o obiegu zamkniętym i/lub pochodzenia biologicznego w łańcuchu wartości, na podstawie weryfikowalnych zapisów księgowych (źródło: www.iscc-system.org/certification/chain-of-custody/mass-balance/).
[3] Goodyear stosuje metodę bilansu masy, aby wspierać przejrzystość i odpowiedzialność w śledzeniu wykorzystania zrównoważonych materiałów w całym łańcuchu dostaw.
[4] 275/70R22.5 152/150J 3PMSF. Dodatkowy rozmiar, 455/45R22.5, zostanie wprowadzony w drugiej połowie roku.
[5] Na podstawie analizy bazy danych EPREL opony Goodyear URBANMAX 275/70R22.5 znajdują się w najwyższej klasie pod względem hałasu i w jednej
z dwóch najwyższych klas pod względem efektywności paliwowej.