
W centrali Volvo Trucks Polska w Młochowie odbyło się doroczne spotkanie sieci serwisowej, w którym uczestniczyli przedstawiciele prywatnych partnerów serwisowych, sieci własnej Volvo Truck Center oraz zespołów handlowych i operacyjnych. Podczas spotkania ogłoszono wyniki konkursu „Dealer of the Year 2024″ w sieci Volvo Trucks Polska oraz przedstawiono plany i strategię rozwoju na 2025 rok i kolejne lata.
Na początku spotkania Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska podkreśliła kluczowe znaczenie rozwoju sieci serwisowej, obsługi posprzedażnej oraz usług wspierających, takich jak kontrakty serwisowe i platforma Volvo Connect: „Naszym celem jest, aby każdy pojazd Volvo był otoczony najlepszą opieką, zarówno serwisową, finansową, ubezpieczeniową jak i cyfrową. To nie tylko zwiększa dyspozycyjność flot naszych klientów, ale również w praktyce wspiera ich codzienny biznes. Rozwój sieci serwisowej to fundament naszej strategii — inwestujemy i będziemy inwestować w nowe obiekty i nowoczesne technologie wraz z naszymi prywatnymi partnerami, aby jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby rynku”.
W tym kontekście ogłoszono, że wielkimi krokami zbliża się otwarcie nowego serwisu w Wieszowej na Śląsku. Nowoczesny obiekt będzie kolejnym krokiem w stronę jeszcze lepszej dostępności usług Volvo Trucks w kluczowych lokalizacjach transportowych w kraju. Zaprezentowano również plany uruchomienia zupełnie nowych lokalizacji w Gorzowie Wielkopolskim, Tarnowie i Łomży.
>>> Wieszowa – nowy punkt na mapie serwisowej Volvo Trucks Polska <<<
„Rok 2024 był bardzo intensywny, ale teraz najważniejsze jest to, co przed nami. Mamy jasny plan, konkretne cele i potrzebne narzędzia. Stawiamy na inwestycje, rozwój kompetencji i jeszcze większe zorientowanie na klienta. Chcemy, aby każda lokalizacja – niezależnie czy własna, czy partnerska – pracowała według najlepszych wzorców” – zaznaczył Michał Proc, dyrektor ds. rozwoju sieci serwisowej prezentując szczegółowe cele na 2025 rok oraz elementy nowej strategii do roku 2030, skupiającej się na efektywności operacyjnej i wzroście jakości usług.
Dealer of the Year 2024 dla Intruck Radom
Podczas spotkania ogłoszono wyniki konkursu „Dealer of the Year 2024″ w sieci Volvo Trucks Polska, nagrody przyznawanej na podstawie twardych wyników serwisowych i jakościowych za dany rok. Tytuł najlepszego dealera – już po raz trzeci – zdobyła spółka Intruck Karpin, osiągając przy tym historyczny wynik. W związku z tym, zgodnie z międzynarodową tradycją Volvo Trucks, statuetka Dealer of the Year została przekazana tej lokalizacji na stałe i zajmie honorowe miejsce w ich siedzibie.
Pozostałe firmy w pierwszej trójce to Intruck Sp. z o.o., Radom i TMiK Tomasz Dzida Sp. z o.o. w Bełku.
Co istotne – przekazanie statuetki nie oznacza zakończenia rywalizacji. Wręcz przeciwnie – Volvo Trucks Polska zapowiedziało odświeżenie formuły konkursu oraz przygotowanie nowej, wizualnie unowocześnionej statuetki, która będzie symbolem doskonałości serwisowej w kolejnych latach.
Spółka Intruck, to firma obecna na rynku od roku 2004, prowadząca dwa nowoczesne serwisy — w Karpinie pod Warszawą oraz w Radomiu. Zespół liczy około 60 pracowników, a jakość i zaangażowanie całej kadry pozwoliły firmie zdobyć tytuł Dealer of the Year w latach 2021, 2022 i 2024.
Oddział w Karpinie, jest pierwszą lokalizacją w historii Volvo Trucks Polska, która trzykrotnie zdobyła ten prestiżowy tytuł, potwierdzając swoją pozycję lidera jakości, efektywności i partnerskiej obsługi klienta.

Siła ludzi i wyzwania kadrowe
Jednym z istotnych punktów spotkania było wystąpienie Katarzyny Skorupki – Podziewskiej – dyrektor People &Culture, która zwróciła uwagę na kluczową rolę, jaką odgrywają ludzie w realizacji ambitnych planów Volvo Trucks. „Wzrost liczby pojazdów i rozszerzenie sieci serwisowej wymagają nie tylko inwestycji w infrastrukturę, ale przede wszystkim w ludzi. Pozyskiwanie i utrzymywanie wykwalifikowanych pracowników to dziś jedno z największych wyzwań, z jakimi mierzy się cała branża”.
W swoim wystąpieniu zaznaczyła także, jak istotny jest przemyślany proces wdrażania nowych pracowników. Program onboardingu Volvo Trucks, oparty na wspólnych wartościach, procedurach i wiedzy eksperckiej, ma kluczowe znaczenie dla budowania zgranych, zaangażowanych i profesjonalnych zespołów serwisowych.
Lean w praktyce i centrum Szkoleniowe Volvo Trucks
Uczestnicy wydarzenia mieli również okazję zapoznać się z działaniem filozofii Lean Management w praktyce — na przykładzie serwisu Volvo Truck Center w Młochowie. Prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem i wywołała konstruktywną dyskusję o możliwościach dalszego usprawniania codziennej pracy serwisów.
Ogromne wrażenie zrobiła też wizyta w Szkole Serwisowej Volvo Trucks, gdzie na co dzień szkoleni są technicy i mechanicy z całej sieci. To właśnie tam podnoszone są kwalifikacje zespołów odpowiedzialnych za serwisowanie pojazdów ciężarowych, z naciskiem na nowe technologie i standardy jakości Volvo Trucks.
