Wywrotka Wielton HP Vario Master na podwoziu Ford F-LINE 8×4 – pierwsza taka zabudowa w Polsce

Fot. Ford Trucks Polska

Podwozie Ford F-LINE 4145D L 8×4 pod wywrotkę zaprojektowane zostało specjalnie z myślą o wymaganiach rynku europejskiego. Zapewnia wyższy komfort użytkowania, lepsze osiągi i obniżoną masę względem swojego poprzednika Legacy.

Prezentowana wywrotka na podwoziu Ford F-LINE 4145D L 8×4, to pojazd o mocy 450 KM z rozstawem osi 4300 mm i zbiornikiem paliwa o pojemności 315 l. Model ten jest wyposażony w hamulce tarczowe i elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego (EHPAS). Dodatkowo w standardzie zawarty jest szeroki pakiet technologii wspomagających kierowcę (ADAS), które podnoszą poziom bezpieczeństwa i komfortu.

W linii F-LINE zastosowano rozwiązaniami z ciągnika siodłowego F-MAX. Seria F-LINE wyróżnia się nowym wyglądem przedniej ściany pojazdu, w tym przeprojektowaną osłoną chłodnicy, reflektorami LED oraz światłami przeciwmgielnymi. Zastosowanie nowoczesnych szyb bocznych zwiększa pole widzenia kierowcy, a ulepszenia w drzwiach, klamkach, stopniach wejściowych i osłonach lusterek podkreślają nowoczesny charakter pojazdu.

Wnętrze kabiny zostało całkowicie odświeżone. Znajduje się tam 9-calowy ekran multimedialny z intuicyjnym interfejsem, nowa kierownica, ergonomiczne układy przycisków oraz liczne schowki zwiększające funkcjonalność przestrzeni roboczej. Zastosowanie zawieszenia pneumatycznego kabiny dodatkowo poprawia komfort jazdy, automatyczna skrzynia biegów jest standardem.

Fot. Ford Trucks Polska

Redukcja masy

Ford Otosan wprowadził istotne zmiany konstrukcyjne, które pozwoliły na znaczne obniżenie masy pojazdu. Dzięki zastosowaniu aluminiowych zbiorników paliwa oraz aluminiowych felg, masa podwozia wywrotki 4145D L 8×4 została zredukowana o ponad 1350 kg w porównaniu z wcześniejszymi modelami. Lżejsza konstrukcja oznacza niższe zużycie paliwa oraz większą ładowność, co ma kluczowe znaczenie dla użytkowników w sektorze budowlanym i transportowym.

Zabudowa marki Wielton

Zabudowa HP VARIO MASTER firmy Wielton wykonana na podwoziu F-LINE 8×4 4145D L to wywrotka dedykowana dla branży budowlanej oraz drogowej. Pojazd doskonale sprawdzi się w transporcie sypkich materiałów. Ściany oraz podłogę zabudowy wykonano z wytrzymałej stali HB450, natomiast rama wykonana jest  ze stali S700. Wysoką wytrzymałość i odporność na skręcanie ramy zapewnia wzmocnienie konstrukcji systemem krzyżowym. Rozszerzająca się ku tyłowi konstrukcja skrzyni ładunkowej umożliwia płynny rozładunek. To jedyne takie rozwiązanie na rynku polskim dostarczane przez firmę Wielton. Wywrotka ma objętość ok. 18 m3, a jej kąt wywrotu wynosi ok 49°. Pojazd został wyposażony w siłownik hydrauliczny marki Hyva oraz stabilizator nożycowy. Pochylona tylna klapa z górnymi zawiasami otwiera się automatycznie podczas rozładunku.

Fot. Ford Trucks Polska