Nowy oddział Grupy DBK w Legnicy. Oprócz serwisu DAF i Kögel, uruchomiono naprawy blacharsko-lakiernicze

Fot. Grupa DBK

Grupa DBK otwiera swój 24. oddział w Polsce w Nowej Wsi Legnickiej, 500 m od autostrady A4. Oprócz autoryzowanego serwisu marek DAF i Kögel uruchomiona została także duża hala do napraw blacharsko-lakierniczych.

Spółka DBK powstała w Olsztynie w 1996r. W kolejnych latach do firmy dołączały nowe spółki, tworząc Grupę DBK. Dziś w ramach grupy kapitałowej działa 10 podmiotów, w których pracuje już blisko 2 tys. pracowników. W Polsce działają obecnie 24 oddziały Grupy DBK, a także cztery punkty partnerskie. Ponadto, dzięki serwisowi w Wilnie, marka jest obecna także na rynku litewskim.

Nowy oddział DBK

Budowa legnickiego oddziału rozpoczęła się w 2022 r. Inwestycja o łącznej powierzchni 8,5 tys. m2 powstała na działce liczącej 21 tys. m2, co daje możliwości dalszego rozwoju i rozbudowy. Na powierzchni użytkowej (ponad 2,2 tys. m2) znajduje się biuro obsługi klienta, magazyn, hala serwisu oraz duża hala do napraw blacharsko-lakierniczych, a także strefa przygotowywania nowych pojazdów.

Serwis obejmuje cztery linie do napraw i obsługi, stację diagnostyczną oraz dwie linie do napraw blacharsko-lakierniczych z kratownicą podłogową (16m x 4,5m) do prostowania ram pojazdów. Z kolei pomieszczenie do lakierowania pojazdów wyposażono w kabinę lakierniczą renomowanej włoskiej firmy SAIMA (9m x 4m x 5m) oraz strefę przygotowawczą do naprawa blacharsko-lakierniczych (18m x 5m). Kierowcy oczekujący na naprawę czy zakończenie przeglądu mogą odpocząć w wygodnym pokoju.

Legnicki oddział blisko A4

Podobnie jak pozostałe punkty Grupy DBK, także legnicki oddział ma dogodne położenie, blisko kluczowego szlaku komunikacyjnego, w tym przypadku drogi krajowej nr 3 oraz autostrady A4, od której dzieli go zaledwie 500 m. Autostrada A4 liczy 667 km, i łączy granicę polsko-niemiecką w Jędrzychowicach z granicą ukraińsko-polską w Korczowej. Odcinkiem, przy którym leży nowy punkt Grupy DBK, średnio każdego dnia przejeżdża ponad 44 tys. pojazdów.

Total Care nie oznacza wyłącznie kompleksowej oferty i nastawienia na rozwiązywanie problemów, lecz także dostępność naszych punktów. Chcemy być tak blisko naszych klientów, jak to możliwe. Wybór lokalizacji jest wynikiem dokładnej analizy rynku, potrzeb klientów oraz strategicznego planowania rozwoju Grupy DBK. Wokół Legnicy jest wiele dynamicznie rozwijających się firm z sektora TSL, dla których mamy pełną paletę rozwiązań. Nowy serwis zapewni wysokiej jakości usługi dla klientów z całego kraju, jednocześnie wspierając rozwój lokalnej gospodarki” – tłumaczy Ireneusz Sobieski, Prezes Grupy DBK.

Główną filozofią działania Grupy DBK jest Total Care, co oznacza kompleksowe, możliwie jak najszersze wsparcie firm z sektora TSL. Mowa o konfiguracji i zakupie nowych, a także używanych pojazdów ciężarowych i dostawczych, w tym także specjalistycznych. W gamie usług są także serwis oraz obsługa posprzedażowa pojazdów ciężarowych, dostawczych, naczep, cystern i autobusów. Grupa DBK oferuje także części zamienne, usługi telematyczne, finansowanie, ubezpieczenia oraz serwis blacharsko-lakierniczy. Total Care to obietnica składana klientowi i kręgosłup strategii i filozofii biznesowej Grupy DBK.

Fot. Grupa DBK