XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego już 21 listopada br.

Fot. SDCM

Już 21 listopada 2024 r. w warszawskim hotelu Sound Garden odbędzie się XIX Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego, doroczne wydarzenie organizowane przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).

W tegorocznej edycji zaplanowano wiele sesji merytorycznych poświęconych kluczowym sprawom i wyzwaniom stojącym przed światowym, europejskim i polskim rynkiem motoryzacyjnym. Swój udział w spotkaniu potwierdziło już kilkuset uczestników reprezentujących m.in. czołowych producentów i dystrybutorów części samochodowych, jak również specjalistów i ekspertów.
“Tempo zmian zachodzących w branży motoryzacyjnej w ostatnich latach, a nawet miesiącach, jest coraz szybsze. Dotyczą one m.in. trendów rynkowych, geopolityki i regulacji. Uczestnictwo w Kongresie jest okazją nie tylko do zapoznania się ze zmianami, ale także rozmów o wyzwaniach, szansach i zagrożeniach oraz nawiązywania kontaktów biznesowych” – mówi Tomasz Bęben, prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM).
Tomasz Bęben, prezes SDCM (fot. SDCM)

Kongres SDCM na stałe wpisał się do kalendarza imprez motoryzacyjnych Polsce. W programie listopadowego wydarzenia znajdą się między innymi:

Mariusz Dankowski (fot. SDCM)
  • prezentacja kluczowych danych nt. przemysłu i rynku motoryzacyjnego,
  • przedstawienie sytuacji sektora z europejskiego punktu widzenia,
  • bezpieczeństwo w ruchu drogowym i rola motoryzacji w osiągnięciu “wizji 0”,
  • wpływ Polski na kierunek rozwoju UE i polityki gospodarczej,
  • omówienie skutków zmian geopolitycznych i gospodarczych oraz ich wpływ na europejski przemysł motoryzacyjny i wiele innych…

W trakcie sesji merytorycznych uczestnicy będą poruszać tematy istotne dla podmiotów działających na szeroko rozumianym rynku motoryzacyjnym. Zaplanowano m.in. okrągły stół i debaty dotyczące kwestii regeneracji części zamiennych, a także panel poświęcony nowemu systemowi akredytacji dla warsztatów samochodowych.

Eksperckie dyskusje podczas Kongresu dotyczą całego łańcucha wartości w branży automotive. Nie od dziś wiadomo, że produkcja pojazdów, produkcja części, ich dystrybucja oraz usługi świadczone przez warsztaty to naczynia połączone. Dobrze wiedzieć „co w trawie piszczy” na każdym z etapów, aby móc z wyprzedzeniem dostosować własną strategię biznesową. Dodatkowo będzie to okazja do spotkania starych znajomych oraz powiększenia ich grona o nowe twarze” – mówi Mariusz Dankowski, członek zarządu SDCM, wiceprezes Groupauto CEE.