
Podczas międzynarodowych targów techniki warsztatowej Automechanika Frankfurt 2024, dział BASF Coatings oficjalnie przedstawił swoją najnowszą ofertę skierowaną do warsztatów.
Firma BASF zastosowała autorską technologię ChemCycling do produkcji nowej generacji lakierów bezbarwnych z wykorzystaniem surowców z recyklingu (zużyte opony). Oferowane przez BASF Coatings lakiery bezbarwne Glasurit AraClass A‑C-24 Eco Balance i R-M Race Finish‑R eSense, to pierwsze produkty do renowacji nadwozi, w których wykorzystano tę technologię. Produkty te wpisują się w koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym i przyczyniają się do ograniczania emisji CO2.
Produkty te mają także inne zalety. Szybkie tempo schnięcia lakieru bezbarwnego pozwala na przyspieszenie procesu naprawy: powłoka jest sucha już po 20 min wygrzewania w temperaturze 40ºC. Skrócenie czasu suszenia przekłada się na znaczne obniżenie zużycia energii, a więc poprawę efektywności i ograniczenie oddziaływania na środowisko. Ta cecha jest też szczególnie istotna w przypadku samochodów elektrycznych, którym zbyt długie narażenie na działanie wysokiej temperatury nie służy.
„W BASF Coatings konsekwentnie staramy się pokonywać kolejne technologiczne bariery i zachęcamy serwisy blacharskie do wdrażania unikatowych na rynku zrównoważonych technik naprawy. Chcielibyśmy wykorzystać naszą ekskluzywną technologię ChemCycling do wspierania gospodarki o obiegu zamkniętym poprzez ograniczanie zużycia surowców kopalnych, minimalizację odpadów oraz zmniejszanie emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw” — powiedział Chris Titmarsh, starszy wiceprezes ds. motoryzacyjnych powłok renowacyjnych w BASF.
Oprócz lakierów bezbarwnych produkowanych z wykorzystaniem metody ChemCycling firma BASF planuje wprowadzić jeszcze inne zrównoważone rozwiązanie. Serie wodorozcieńczalnych lakierów Glasurit 100 Line i R-M AGILIS, które już charakteryzują się najmniejszą zawartością lotnych związków organicznych w branży (poniżej 250 g/l), uzupełniono o nowe żywice do kolorów wytwarzane zgodnie z podejściem bilansu biomasy BASF. Emisja CO2związana z nowymi żywicami do kolorów jest niższa nawet o 50%.