Piotr Staniewski dołącza do Elocity i staje na czele FleetMobilityHubu

Piotr Staniewski (fot. Elocity)

Na rynku flotowym elektromobilność to dziś jeden z kluczowych tematów. Do zespołu Elocity dołączył właśnie Piotr Staniewski, obejmując stanowisko head of FleetMobility Hub. Jego wieloletnie doświadczenie w branży CFM i zaangażowanie w obszar elektryfikacji flot pozwolą Elocity jeszcze mocniej skoncentrować się na potrzebach klientów flotowych. 

Kompleksowość oferty flotowej to efekt ścisłej współpracy Elocity z partnerami z branży CFM, w tym z dawnym Leasplan i ALD Automotive, które obecnie wspólnie tworzą Ayvens. Czynny udział w modelowaniu oferty flotowej na bazie oczekiwań klientów brał również Piotr Staniewski, dotychczas head of Business Development Ayvens, który we wrześniu dołączył do zespołu Elocity. W polskiej spółce technologicznej stanął na czele FleetMobility Hub – nowego centrum kompetencyjnego – które uzupełni i dodatkowo rozwinie działania Elocity dedykowane flotom.

Jak komentuje Piotr Staniewski, od początku swojej kariery w branży flotowej był świadomy wyzwań i wymogów środowiskowych, jakie przed biznesem stawia Unia Europejska. Dziś jest przekonany, że przejście na elektromobilność stało się priorytetem nie tylko dla firm korporacyjnych, ale i dla całego rynku.

To szczególnie ważne w przypadku Polski. Nasz rodzimy rynek e-mobility jest wciąż na stosunkowo wczesnym etapie rozwoju, szczególnie jeśli spojrzymy, na jakim poziomie zaawansowania są Holandia czy Belgia” – przekonuje Piotr Staniewski, podkreślając, że w porównaniu do innych rynków nie jesteśmy jednak na szarym końcu zestawienia.

Potwierdza to raport AyvensMobility Guide 2024, z którego wynika, że w zeszłym roku Polska awansowała do kategorii “państw rozwijających się”, obok takich krajów jak Włochy czy Hiszpania. Stało się tak za sprawą liczby dostępnych na rynku modeli pojazdów nisko- i zeroemisyjnych, dynamice rejestracji elektryków i poprawiającej się infrastrukturze ładowania. Choć w tym ostatnim aspekcie mamy wciąż wiele do zrobienia. W Polsce na każde 100 km dróg przypada 1,4 punktu do ładowania. Dla porównania: w Holandii są to aż 73 punkty, 25,8 w Niemczech, a w Austrii – 16,9.

Widzimy rosnące zainteresowanie firm rozwiązaniami flotowymi w zakresie transportu nisko- i zeroemisyjnego. To oczywiście z jednej strony efekt prawnych uregulowań, ale także rosnącej świadomości biznesu w kwestiach klimatycznych. Jesteśmy przekonani, że ten trend będzie rósł, bo to jedyna droga, by elektromobilność mogła się rozwijać w odpowiednim tempie. Stąd decyzja o współpracy z Piotrem, którego dołączenie do naszego zespołu umożliwi jeszcze lepszy alians naszych rozwiązań technologicznych z oczekiwaniami i potrzebami klientów flotowych” – zapewnia Adrian Nocuń, CEO Elocity.