Berto Polska odbiera zestawy chłodnicze nowej gamy Renault Trucks D Wide

Fot. Renault Trucks Polska

Berto Polska odbiera zestawy Renault Trucks D Wide do transportu w kontrolowanej temperaturze. Pojazdy są wyposażone w najnowsze technologie zgodne z unijnymi przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa.

Odebrane przez Berto Polska pojazdy, to nowe modele gamy D Wide 6×2 z zabudową chłodniczą, wyposażone w 11-litrowe silniki DE o mocy 460 KM.

Fot. Renault Trucks Polska
Fot. Renault Trucks Polska

„Z dumą przekazujemy dwa zaawansowane technologicznie pojazdy w pełni dopasowane do potrzeb Berto Polska będące efektem doskonałej współpracy z naszymi partnerami Carrier, Igloocar, Wesob i Bär Cargolift. Spokój eksploatacji zapewnią 5-letnie kontrakty serwisowe Excellence. Dodatkowo Optifleet i specjalistyczne szkolenia dla kierowców pozwolą na optymalizację operacji i zwiększenie efektywności floty” – skomentował Jarosław Zwoliński, key account manager Renault Trucks Polska.

Fot. Renault Trucks Polska

Zestawy chłodnicze

Podwozia pod zabudowę chłodniczą dostarczyła firma WESOB, a ich zabudowę wykonała firma Igloocar. Konfiguracja nadwozi obejmuje między innymi przystosowanie pod agregat chłodniczy z dwoma parownikami oraz montaż ścianek działowych co umożliwia podział wnętrza na dwa niezależne przedziały o różnych temperaturach. Podłoga pokryta jest blachą antypoślizgową ze stopu AL spawaną z kątownikiem przypodłogowym tworząc tzw. szczelną „wannę”. Listwy do blokowania ładunku na ścianach bocznych oraz drążki poziome i pionowe umożliwiają bezpieczne przewożenie towaru.

“Drzwi tylne dwuskrzydłowe oraz boczne jednoskrzydłowe na prawej ścianie pozwalają na łatwy i szybki dostęp do przestrzeni ładunkowej. Dodatkowo nadwozia zostały wyposażone w szereg lamp oświetleniowych, błyskowych i roboczych, aby kierowca mógł wykonywać swą pracę komfortowo, w bezpiecznych warunkach” – dodał Rafał Czeluśniak, dyrektor handlowy Igloocar.

Fot. Renault Trucks Polska

Zabudowę Igloocar wyposażono w windę samowyładowczą Bär BC 2000S4 o udźwigu 2000 kg i momentem udźwigu wynoszący m aż 20 kNm, z dwoma Rollstopami na platformie oraz własnym zasilaniem z akumulatorów. Dzięki temu rozwiązaniu operacje załadunku i rozładunku staną się jeszcze bardziej efektywne i wygodne dla operatora.

“Wysoka na ponad 2m aluminiowa platforma gwarantuje załadowanie jednocześnie co najmniej dwóch palet, a zamontowane na platformie rollstopy umożliwiają jednoczesny transport co najmniej dwóch roll- kontenerów. Windy wyposażone są w sterowanie nożne na platformie, migacze oraz dodatkowy pilot z kablem. Na przyczepach zamontowaliśmy urządzenia specjalnie zaprojektowane pod tego typu pojazdy (z krótkim tylnym zwisem). Dodatkowo na przyczepach zamontowane została niezależne akumulatory, które są ładowane podczas jazdy z alternatora ciężarówki. System niezależnych akumulatorów umożliwia to, że winda na przyczepie jest zawsze gotowa do pracy, nawet jeżeli przyczepa nie jest spięta z samochodem” – opowiadał Krzysztof Moskwiński, prezes zarządu Bar Cargolift Polska.

Fot. Renault Trucks Polska

Agregaty Carrier Supra 850MT zapewnią odpowiednią temperaturę w komorze chłodniczej, natomiast rejestrator Data Cold 600 umożliwi precyzyjne monitorowanie warunków transportu. Przyczepy wyposażone zostaną w zaawansowane agregaty Carrier VECTOR HE 19 E – II MT, gwarantujące wielopoziomową kontrolę temperatury.

Renault Trucks jest długoterminowym partnerem nie tylko Grupy Berto, ale także Berto Polska.

Sylvain Cotin, dyrektor generalny Berto Polska i Mirosław Andrzejewski, wiceprezes Berto Kmtrans skomentowali: „Każdego dnia Berto Polska wykorzystuje ponad 100 pojazdów do transportu towarów swoich klientów w całej Polsce. Jesteśmy obecni na 3 rynkach: spożywczym z kontrolą temperatury, farmaceutycznym i materiałów budowlanych. Dysponujemy różnymi punktami przeładunkowymi, co pozwala nam na organizowanie transportu wahadłowego, jak i lokalną dystrybucję. Nasza gama pojazdów jest zróżnicowana i pozwala zaspokoić różne potrzeby naszych klientów (bus-solo-zestaw-HDS). Berto Polska zamierza kontynuować odnawianie floty w 2025 r., aby móc dalej oferować rozwiązania transportowe spełniające nowe wymagania transportowe (normy środowiskowe i bezpieczeństwa)”.

Zygmunt Pachulski, transport supervisor Logistics Havi Logistics dodał: „Jako partner biznesowy firmy Berto, z dużym zadowoleniem obserwowaliśmy przekazanie do użytku dwóch nowych zespołów pojazdów, których specyfika wpisuje się w nasze oczekiwania, a co za tym idzie, także naszych klientów. Decyzję o zakupie samochodów poprzedziły owocne negocjacje i zbieżne cele obydwu firm dotyczące dalszej współpracy. Charakterystyka branży, w której działamy wymaga na każdym etapie niezawodności, elastyczności, a także efektywności. Jesteśmy przekonani, że nowe pojazdy pozwolą firmie Berto realizować zadania dystrybucyjne najwyższej jakości co finalnie przyniesie wymierne korzyści dla wszystkich uczestników tego procesu.”

Fot. Renault Trucks Polska

Safety first

Jednym z kluczowych elementów oferty Renault Trucks dla Berto Polska były zaawansowane systemy bezpieczeństwa, spełniające najnowsze unijne przepisy General Safety Regulation (GSR), które obejmują szereg funkcji zapewniających bezpieczeństwo kierowcy oraz innych użytkowników dróg.

Jednym z nich jest system radarów i kamer monitorujących najbliższe otoczenie wokół pojazdu, ostrzegając kierowcę o obecności pieszych, rowerzystów i innych pojazdów. Dzięki temu kierowcy mogą podejmować bardziej świadome decyzje podczas zmiany pasa ruchu czy manewrowania w przestrzeniach miejskich.

Tempomat adaptacyjny ACC utrzymuje bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, automatycznie regulując prędkość pojazdu. System wspomagania ruszania pod górę przytrzymuje hamulec przez kilka sekund po zwolnieniu pedału hamulca, co ułatwia ruszanie pod górę. System LDWS/DDAW ostrzega o senności wyzwalając alarm dźwiękowy i wizualny na desce rozdzielczej, gdy ciężarówka zjeżdża z pasa ruchu. Natomiast system ISA rozpoznaje znaki drogowe i ostrzega w przypadku, gdy pojazd porusza się wyższą prędkością.

System automatycznego hamowania awaryjnego (AEBS), reaguje na zagrożenia zderzenia poprzez aktywowanie hamulców w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. System ten znacząco zwiększa bezpieczeństwo na drodze i wspiera reakcję kierowcy w sytuacjach awaryjnych. Pojazd jest wyposażony w system TPMS wraz z przyczepą co umożliwia informowanie kierowcy o aktualnym ciśnieniu w oponach, co stanowczo podnosi poziom bezpieczeństwa czynnego z powodu zmniejszenia ryzyka rozerwania opony w przypadku jazdy ze złym ciśnieniem.

Fot. Renault Trucks Polska