Nowe opony ciężarowe klasy premium Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA zaprojektowano z wykorzystaniem nowej mieszanki bieżnika i z naciskiem na oszczędność paliwa. Zaprezentowane zostaną podczas targów IAA Transportation 2024 w Hanowerze.
Opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA sprawdzą się w szerokim zakresie zastosowań, od tras długodystansowych po międzyregionalne i będą dostępne dla wszystkich pozycji osi – kierowanej, napędowej i naczepy – zapewniając kompleksowe rozwiązanie dla różnych konfiguracji pojazdów. W zależności od rozmiaru, są one wykonane do 55% z ekologicznych materiałów [1], jak np. krzemionka na bazie popiołu z łuski ryżowej (RHA).
Zaawansowana mieszanka
Dzięki nowej mieszance bieżnika z wyższą zawartością krzemionki, opony EQMAX i EQMAX ULTRA zapewniają do 20% dłuższy przebieg [2] oraz do 6% niższe opory toczenia [3] w porównaniu do poprzedniego modelu. Nowa mieszanka bieżnika z krzemionką została zaprojektowana tak, aby poprawić trwałość, ograniczyć wytwarzanie ciepła i zmniejszyć opory toczenia, co przekłada się na dłuższy przebieg, wyższą trwałość i większą oszczędność paliwa.
Dodatkowo, nowe mieszanki osnowy z dodatkiem krzemionki, wspierające ulepszenia bieżnika, pomagają obniżyć wytwarzanie ciepła, co prowadzi do zmniejszenia oporów toczenia i wydłużenia żywotności opon. Dzięki tym innowacjom, opony EQMAX i EQMAX ULTRA oferują niezawodne, ekonomiczne osiągi przez dłuższy okres, co czyni je wartościowym wyborem dla operatorów flot.
Bazując na kluczowych cechach serii FUELMAX ENDURANCE i FUELMAX PERFORMANCE, opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA na oś napędową oferują lepszą trakcję dzięki kierunkowemu bieżnikowi o dużej głębokości. Nowa gama opon poprawia także trwałość opon na osi kierowanej, minimalizując ryzyko uszkodzeń i nieregularnego zużycia. Z kolei w modelu EQMAX T ULTRA, zaprojektowanym dla naczep, wprowadzono nowy wzór bieżnika z dodatkowymi lamelami, co poprawia przyczepność i skuteczność hamowania w każdych warunkach pogodowych.
Electric Drive Ready i RFID
Opony EQMAX i EQMAX ULTRA zostały zaprojektowane z myślą o pojazdach z napędem elektrycznym, ale są kompatybilne z różnorodnymi układami napędowymi – od silników spalinowych i gazowych po elektryczne i wodorowe. Są uniwersalnym rozwiązaniem dla wszystkich typów pojazdów. Dzięki większej nośności w porównaniu do konwencjonalnych opon tego samego rozmiaru oraz niższym oporom toczenia, modele te pomagają zoptymalizować zasięg pojazdów elektrycznych, jednocześnie zapewniając solidne osiągi we wszystkich konfiguracjach układu napędowego.
Opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA wyposażono w znaczniki identyfikacji radiowej (RFID), które pozwalają na komunikację z sieciami w chmurze na poziomie indywidualnego numeru seryjnego. Umożliwia to sprawne zarządzanie oponami i poprawia efektywność zarządzania flotą.
„Wprowadzenie opon Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA to istotny krok w naszym zaangażowaniu we wspieranie klientów na ich drodze do zrównoważonego rozwoju, przy jednoczesnym zapewnieniu coraz lepszych osiągów naszych produktów. Nowe opony nie tylko spełniają obecne potrzeby flot, ale zostały również zaprojektowane z myślą o przyszłości, oferując wszechstronność i wysoką efektywność w szerokim zakresie zastosowań” – powiedział Xavier Fraipont, wiceprezes ds. handlowych w regionie EMEA w Goodyear.
Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA dla flot
Opony Goodyear EQMAX i EQMAX ULTRA będą dostępne dla wszystkich pozycji osi – kierowanej, napędowej i naczepy – zapewniając kompleksowe rozwiązanie dla różnych konfiguracji pojazdów. Dzięki temu floty mogą maksymalizować oszczędność paliwa minimalizując jednocześnie emisje.
Gama opon Goodyear EQMAX, obejmująca modele EQMAX S i EQMAX D, oferuje wszechstronne i zrównoważone osiągi na autostradach oraz drogach drugorzędnych, dzięki czemu można je stosować w różnych warunków jazdy.
Z kolei linia opon Goodyear EQMAX ULTRA to dobre rozwiązanie dla flot, dla których priorytetem jest oszczędność paliwa i redukcja emisji CO2. W jej skład wchodzą modele EQMAX S ULTRA, EQMAX D ULTRA oraz EQMAX T ULTRA, zoptymalizowane do użytku na autostradach, co umożliwia zrównoważony rozwój bez kompromisów w zakresie wydajności. Wszystkie opony z linii EQMAX ULTRA, niezależnie od rozmiaru i pozycji na osi, posiadają etykietę “A” pod względem efektywności paliwowej, odzwierciedlającą zaangażowanie w redukcję zużycia paliwa i emisji CO2.
[1] Seria EQMAX zawiera do 55% zrównoważonych materiałów.
Goodyear definiuje zrównoważony materiał jako taki, który jest pochodzenia biologicznego (zgodnie z normą ISO 14021), odnawialny lub pochodzący z recyklingu, co oznacza materiał przetworzony z odzyskanego surowca (zgodnie z ISO 14021). Zrównoważony materiał może również być produkowany z zastosowaniem praktyk promujących ochronę zasobów i/lub redukcję emisji, takich jak bilans masy ISCC PLUS, który jest certyfikacją umożliwiającą śledzenie ilości i cech zrównoważonych materiałów o obiegu zamkniętym i/lub pochodzenia biologicznego w łańcuchu wartości, na podstawie weryfikowalnych zapisów księgowych (źródło: www.iscc-system.org/certification/chain-of-custody/mass-balance/).
[2] W porównaniu z poprzednim modelem, na podstawie wewnętrznych szacunków Goodyeara. [3] W porównaniu z poprzednim modelem, na podstawie wewnętrznych szacunków Goodyeara. [4] Nowa technologia mieszanki bieżnika w serii EQMAX pomaga zwiększyć przebieg, obniżyć opory toczenia i zużycie paliwa, a tym samym umożliwia redukcję emisji CO2. Na podstawie wewnętrznych szacunków Goodyeara.