DHL Freight wraz ze swoim partnerem usługowym, firmą Voltruck, jako pierwszy przewoźnik drogowy w Polsce odebrał dwa eActrosy 400 – uroczyste przekazanie pojazdów elektrycznych odbyło się w najnowszym Międzynarodowym Centrum Logistycznym DHL Freight w Robakowie pod Poznaniem.
Uroczyste przekazanie pojazdów przez Daimler Truck oraz Daimler Truck Retail Polska było częścią wydarzenia dla kluczowych klientów DHL Freight, podczas którego pod hasłem przewodnim „Nowoczesne oblicza logistyki”, firma zaprezentowała swoje najnowsze centrum logistyczne oraz przedstawiła swoją globalną strategię w zakresie zeroemisyjności i zielonego transportu, a także kluczowe innowacje na rzecz zrównoważonego rozwoju.
„Wdrożenie w pełni elektrycznych pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz Trucks do floty obsługującej magazyny DHL Freight pod Warszawą jest elementem naszej szeroko zakrojonej strategii zrównoważonego rozwoju, mającej na celu m. in. zeroemisyjny transport” – mówi Marek Skowroński, dyrektor zarządzający DHL Freight i dodaje: „Jesteśmy wdzięczni za tę decyzję naszemu partnerowi usługowemu, firmie Voltruck i cieszymy się, że wspólnie możemy rozpoczynać tę transformację w Polsce”.
Podczas spotkania prezentację zeroemisyjnych pojazdów Daimler Truck oraz strategii koncernu w zakresie rozwiązań dla zrównoważonego transportu przedstawił Piotrek Urban.
„Od wielu lat jesteśmy partnerem biznesowym DHL na poziomie globalnym – łączy nas wspólna wizja zrównoważonego transportu, dlatego bardzo się cieszymy, że jesteśmy gośćmi podczas tego wydarzenia i właśnie tu przekazujemy naszemu klientowi pierwsze w Polsce eActrosy 400” – uzupełnił Piotrek Urban, dyrektor sprzedaży i marketingu Daimler Truck Polska: „Jako największy dostawca ciężarówek na świecie czujemy ogromną odpowiedzialność za to, jak potoczy się transformacja i potrzebujemy potężnych, opiniotwórczych partnerów, takich jak właśnie DHL Freight, aby wesprzeć w tym procesie naszych klientów, firmy transportowe – takie jak Voltruck. Bez tego wspólnego zaangażowania oraz spełnienia wszystkich warunków niezbędnych dla uzyskania akceptacji rynkowej: dostępnych kosztowo produktów, infrastruktury oraz parytetu kosztów, elektromobilność się nie powiedzie. Dziś mamy w naszej ofercie pojazdy elektryczne dostosowane do potrzeb transportu na krótkie i średnie dystanse, już w grudniu uruchamiamy produkcję eActrosa 600, naszego pierwszego ciągnika siodłowego z przeznaczeniem do transportu dalekobieżnego, o zasięgu ok. 500 km, a równolegle pracujemy nad pojazdem napędzanym wodorem, który pojawi się na rynku w 2028 roku. Technologicznie jesteśmy więc gotowi z naszymi produktami. Problemem na dziś jest infrastruktura oraz parytet kosztów, jednak w obydwu tych obszarach w Polsce szykują się ogromne zmiany dzięki subwencjom rządowym – na rozwój sieci ładowarek przeznaczone są w nich 2 mld zł, a na dopłaty do zakupu pojazdów elektrycznych 1 mld zł. Przy wsparciu i zaangażowaniu nas wszystkich daje to szansę elektromobilności i nadzieję na lepszą przyszłość dla naszej planety i kolejnych pokoleń”.
Prezentację zakończyło uroczyste przekazanie symbolicznego „kluczyka” do eActrosów 400 zakupionych przez firmę Voltruck. Wręczyli go wspólnie, wraz z pamiątkowymi zdjęciami, Piotrek Urban oraz Krzysztof Bereda, prezes Daimler Truck Retail Polska, którego klientami są DHL oraz Voltruck.
„Ogromnie się cieszymy z tej pierwszej transakcji na naszym rynku i z tego, że pierwsze eActrosy 400 ruszą do prawdziwej pracy. Znamy firmę Voltruck od lat jako bardzo otwartego na nowe rozwiązania klienta, a jednocześnie widzimy wsparcie jego partnera biznesowego, firmy DHL Freight, i wiemy, że nasze samochody wpisują się w strategię zeroemisyjności tego operatora logistycznego” – mówi Krzysztof Bereda.
„To jest pierwszy taki zakup na polskim rynku i bardzo ważny moment dla nas – realny początek transformacji” – mówi Piotrek Urban i dodaje: „Od niemal roku, na poziomie centralnym oraz w całej sieci dealerskiej, udostępniamy klientom nasze elektryczne pojazdy demonstracyjne: eActrosy 300 i 400 oraz eEconika, na potrzeby testów. Firma Voltruck również testowała eActrosa 400, a dziś odbiera jako pierwsza w Polsce dwa takie pojazdy na potrzeby realizacji zleceń DHL Freight. Aby stało się to możliwe potrzebowaliśmy zaangażowania trzech stron: naszego klienta, jego partnera, firmy DHL Freight, dla której zrównoważony rozwój i zielona flota jest jednym z kluczowych celów, oraz nas jako producenta.”
Ogólnopolski program testów jest jednym z działań, które spółka Daimler Truck Polska podejmuje, aby zapoznać klientów ze swoimi pojazdami elektrycznymi. W jego ramach firmy użytkują kilka modeli samochodów demonstracyjnych w różnych wariantach w swojej codziennej działalności, w ten sposób mogąc się osobiście przekonać o ich potencjale.
„Już dane techniczne tego pojazdu były przekonujące, a testy utwierdziły nas w podjęciu decyzji. Wiemy dzięki nim, że nasze eActrosy 400 powinny bez problemu zrealizować zadania, które dla nich przeznaczyliśmy – podczas codziennych nocnych transportów będą pokonywały ok. 300-350 km pomiędzy terminalami DHL Freight w Warszawie. Jeśli chodzi o infrastrukturę do ładowania, mamy ją zapewnioną w bazie, w której będziemy zaczynać i kończyć każdą zmianę, tak więc nie musimy korzystać z rozwiązań zewnętrznych” – mówi Rafał Dołęgowski, właściciel Voltruck.