
Firma Kässbohrer wprowadza na rynek nową serię naczep chłodni, w których bazą są solidne podwozia Kässbohrer i technologia paneli GRP. Opracowane i przetestowane w centrum badawczo-rozwojowym Kässbohrer pojazdy wyróżniają się najwyższej klasy izolacją, długą żywotnością produktu i cechami funkcjonalnymi, które maksymalizują wydajność operacyjną i wykorzystanie wydajności.
Podczas gdy integracja wytrzymałego podwozia typu gęsia szyja z podłogą podwozia tworzy solidną podstawę dla nadwozia skrzyniowego chłodni Kässbohrer, zintegrowana rama typu gęsia szyja zapewnia maksymalne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej, bez utraty wysokości wewnętrznej. Co więcej, rozstaw osi i szerokość solidnego podwozia Kässbohrera jest zoptymalizowana dla maksymalnej zwrotności i stabilności pojazdu.
Podwozie jest wykonane z wytrzymałej stali konstrukcyjnej S700MC, a ochronę antykorozyjną ramy naczepy gwarantuje przeprowadzony proces zabezpieczenia antykorozyjnego w procesie kataforezy zanurzeniowej KTL.Wzmocniona konstrukcja podłogi jest w stanie wytrzymać obciążenie wózka widłowego o masie 7,2 t.

Panele naczepy chłodniczej Kässbohrer są zbudowane w technologii paneli poliuretanowych GRP (poliester wzmocniony włóknem szklanym) dla zapewnienia wysokiej izolacji. Są pokryte odpornym na promienie UV i niepodatnym na zarysowania GRP oraz poliuretanem o optymalnej gęstości i przetestowane pod kątem przyczepności warstw z siłą 11 534 kN, aby zagwarantować maksymalną wydajność i trwałość.
Zastosowano podwójne zamki, umieszczone parami na każdych drzwiach, które zapewniają efektywność operacyjną i łatwość obsługi, zmniejszając siłę potrzebną do zamknięcia tylnych drzwi. Zamki do drzwi wykonane są ze stali nierdzewnej o dużej odporności na korozję, dzięki czemu pozostają wytrzymałe przez wiele lat.

Aby wydłużyć żywotność produktu, tylna rama jest zabezpieczona wzdłuż wszystkich krawędzi gumowymi zderzakami rampowymi, które pochłaniają uderzenia podczas operacji załadunku i rozładunku. Niezawodnie zabezpieczone zawiasy aluminiowe spełniają wymogi celne i zapobiegają kradzieży ładunku. Zderzak został zaprojektowany z pionowymi gumami i innowacyjnymi, cylindrycznymi zderzakami rampowymi z pojedynczą rolką, ocynkowaną stalą nierdzewną, zapewniającymi maksymalną absorpcję uderzenia.

Testy wytrzymałościowe
Firma Kässbohrer przeprowadziła wspomagane komputerowo symulacje komponentów i systemów, biorąc pod uwagę rozkład obciążenia, koncentrację naprężeń i stabilność drogi, aby zoptymalizować projekt połączenia podwozia skrzyniowego. Chłodnia zaprojektowana została tak by doskonale sprawdzić się w każdych warunkach drogowych, a także przy operacjach sprzęgania i rozprzęgania. Inżynierowie Kässbohrer przeprowadzili dynamiczne testy terenowe odpowiednie dla 1.000.000 km, gwarantujące integralność konstrukcji przez długi okres użytkowania.

System cyrkulacji powietrza
Aby zapewnić doskonałą cyrkulację powietrza i optymalną wydajność urządzenia chłodzącego, firma Kässbohrer zaprojektowała pokrywę wentylacyjną kompatybilną z urządzeniami chłodniczymi. Otwory w pokrywie wentylacyjnej zostały skonstruowane tak, aby zapewnić równomierny przepływ powietrza w całym nadwoziu począwszy od pierwszego punktu wylotu powietrza. System tuneli wentylacyjnych z podwójną rurą zapewnia jednolity przepływ powietrza wewnątrz skrzyni, równomiernie chłodząc każdy obszar pojazdu w trybie jednopokładowym, dwupokładowym, wielotemperaturowym do transportu świeżych i mrożonych towarów, kwiatów i środków farmaceutycznych.

Aby zapewnić ciągłą cyrkulację powietrza i chronić jednostkę chłodzącą, Kässbohrer oferuje również opcjonalną, opatentowaną, składaną ściankę cyrkulacyjną powietrza. Ściankę cyrkulacji powietrza można otworzyć w celu szybkiego czyszczenia, ale jednocześnie chroni ona przed oszronieniem towar załadowany w pobliżu kasy rejestrującej.

Zgodna z certyfikatami HACCP i farmaceutycznym cała powierzchnia podłogi pokryta jest aluminium z tłoczonym wzorem kropli, co jednocześnie zwiększa bezpieczeństwo użytkowania, zapewniając zaletę powierzchni antypoślizgowej. Co więcej, aluminiowa konstrukcja podłogi umożliwia umieszczenie pionowych belek obciążeniowych w dowolnym miejscu podłogi. Aluminiowa podłoga jest przyspawana do aluminiowych płyt odbojnych o wysokości 250 mm, aby zapewnić maksymalną trwałość i wodoszczelność. Odprowadzenie ścieków umożliwia szybki i dokładny proces czyszczenia.
Naczepa wewnątrz
Aby maksymalne wykorzystanie pojemność naczepy, Kässbohrer oferuje wpuszczane szyny do mocowania ładunku, które umożliwiają bezpieczne wykorzystanie całej szerokości pojazdów, minimalizując ryzyko uszkodzenia panelu podczas załadunku i rozładunku. Dodatkowo oferowane są belki do transportu dwupokładowego o szerokości wewnętrznej 2.460 mm i 2.500 mm. W przypadku zastosowań dwupokładowych panele są wyposażone w 22 dwupokładowe belki, każda o wytrzymałości 1000 kg, co zapewnia łączną nośność 10 ton i do 66 europalet na drugiej kondygnacji, zapewniając wydajność operacyjną i wysokie wykorzystanie pojemności.


Opcjonalna ścianka działowa oferowana jest z zakresem ruchu równym 10.520 mm wzdłuż pojazdu i umożliwia transport w dwóch różnych temperaturach towarów mrożonych i świeżych. Podczas gdy jedna komora może utrzymać -20 stopni C, druga komora może przewozić towary w temperaturze +10 stopni C.

Doskonale rozwinięta sieć posprzedażowa Kässbohrer obejmująca 730 kompetentnych, regularnie audytowanych i autoryzowanych punktów serwisowych wspiera klientów w Europie w zakresie napraw i konserwacji. Do dyspozycji jest 440 autoryzowanych punktów. Finansowaniem K-Finance nowej serii naczep chłodni zajmuje się Kässbohrer z finansowaniem EFL.
Seria chłodni Kässbohrer jest oferowana w 3 różnych grupach produktów, w zależności od przeznaczenia, czyli chłodnia standardowa, dwupokładowa i do transportu kwiatów.
Nowa standardowa chłodnia K.SRI z przetestowaną na 1.000.000 km, zintegrowaną ramą z gęsią szyją i mocną jednoczęściową konstrukcją sworznia królewskiego zapewnia długą żywotność i wytrzymałość w każdych warunkach drogowych i załadunkowych. Solidna, precyzyjnie połączona i zabezpieczona konstrukcja panelu GRP zapewnia najwyższej klasy izolację z najnowocześniejszym systemem cyrkulacji powietrza dla transportu jednopokładowego, dwupokładowego, wielotemperaturowego do transportu towarów świeżych i mrożonych, kwiatów i leków. Oś wózka widłowego o udźwigu 7,2 tony, mieszcząca solidną podłogę, jest pokryta antypoślizgowym aluminium i zintegrowanymi z panelem płytami zabezpieczającymi, co zapewnia dodatkową wytrzymałość. Nowa konstrukcja drzwi i zderzaka jest wytrzymała i wyposażona w zderzaki rampowe z gumy i ocynkowanej stali nierdzewnej, zapewniające trwałość pojazdu. Nowa standardowa chłodnia ma wysokość wewnętrzną 2.650 mm i szerokość wewnętrzną 2.460 mm przy masie własnej 7.200 kg, posiada certyfikaty FRC, PHARMA, HACCP, CODE XL i jest kompatybilna z wybraną telematyką. Opcjonalnie oferowane są osie samosterujące i rampy załadunkowe.

Nowa dwupokładowa chłodnia K.SRI P. Dwupoziomowy system załadunku o wysokości wewnętrznej 2900 mm i szerokości wewnętrznej 2500 mm przy masie 7200 kg składa się z 24 wbudowanych szyn pionowych i 22 belek dwupokładowych. Nośność każdego profilu wynosi 1000 kg. Dzięki temu ładunek można przewieźć aż do 66 europalet zamiast maksymalnie 33.
Nowa chłodnia do przewozu kwiatów K.SRI F została precyzyjnie zaprojektowana do transportu delikatnych kwiatów. Naczepa K.SRI F oferowany jest z wewnętrzną wysokością 2.700 mm i wewnętrzną szerokością 2.500 mm; gwarantuje optymalną objętość ładunkową, zapewniając jednocześnie najwyższej klasy izolację, aby utrzymać świeżość wszystkich rodzajów towarów. Wyposażona jest w klapy na przednim i tylnym panelu, aby zapewnić wentylację nadwozia, po to aby kwiaty pozostały świeższe podczas operacji.
