
W maju 2023 r. zespół specjalistów firmy Spedition Kübler przetransportował 50-letnią niemiecką łódź podwodną U17 o długości 50 m i ciężarze prawie 500 t, wykorzystując połączone moduły Scheuerle InterCombi – w sumie uzyskano platformę poruszającą się na 30 liniach osiowych.
Łódź podwodna U17 wyruszyła w swój lądowy rejs z portu w Speyer do oddalonego o 4 km Muzeum Techniki. Cała kombinacja składająca się z platformy zestawionej z modułów InterCombi oraz ciągnika siodłowego MAN TGX V8 i pchacza Mercedes-Benz miała długość ok. 90 m i ważyła 590 t. Prawdopodobnie był to najdłuższy zestaw naczep ze sztywną platformą, jaki kiedykolwiek widziano na drogach publicznych w Niemczech.

O udanym przebiegu tego trudnego zadania z technicznego punktu widzenia zadecydowały wysoka zwrotność i wytrzymałość modułów Scheuerle InterCombi.
Rozłożenie tak dużego ciężaru na 30 liniach osiowych sprawiło, że jednostkowy nacisk wynosił zaledwie 2,48 t na koło. Ten specjalny transport wymagał pięciu lat planowania. Oprócz know-how i umiejętności prowadzenia pojazdu profesjonalistów z firmy Spedition Kübler potrzebny był także odpowiedni sprzęt transportowy. Wykorzystano moduły InterCombi firmy Scheuerle (spółka zależna Grupy TII). Seria Scheuerle InterCombi to platformowe moduły transportowe o szerokości 3 m pozwalające na realizację szerokiego zakresu zadań transportowych. Ze względu na niską wysokość platformy wynoszącą 1190 mm w pozycji do jazdy i szeroką podstawę nośną moduły nadają się również do przewożenia ładunków o wysoko położonych środkach ciężkości. Zestawy InterCombi wykorzystywane są nie tylko jako ciągnięte zestawy przyczepowe, ale także jako zestawy naczepowe łączone z ciągnikiem siodłowym czy też jako transportery z własnym napędem.

Dzięki możliwości łączenia modułów w kierunku wzdłużnym i poprzecznym możliwa jest realizacja nawet najcięższych transportów na drogach publicznych. Wysoki poziom elastyczności i wymienności modułów InterCombi czyni je wszechstronnymi urządzeniami do transportu najcięższych maszyn budowlanych i sprzętu górniczego, długich materiałów, elementów turbin wiatrowych, transformatorów, elementów mostów i innych ciężkich towarów.
Osie wahadłowe w modułach InterCombi mają kąt skrętu wynoszący ±60°, co czyni je bardzo zwrotnymi i ułatwia pokonywanie zakrętów. Osie pozwalają na szeroki zakres kompensacji wysokości platformy ładunkowej i poziomowanie ładunku – skok zawieszenia wynosi bowiem 650 mm. Ułatwia to pokonywanie przeszkód drogowych, takich jak krawężniki czy poprzeczne pochyłości dróg.
W 2024 r. łódź ta zostanie przetransportowana z Muzeum Techniki Speyer do oddalonego o 40 km Muzeum Techniki Sinsheim.



