Renault Trucks na targach Solutrans zaprezentuje 10 pojazdów dla transportu niskoemisyjnego

Renault Trucks E-Tech C (fot. Renault Trucks)

17. targi Solutrans odbędą się w Lyon-Eurexpo w dniach 21-25 listopada br. Na stoisku o powierzchni ponad 900 m2 Renault Trucks zaprezentuje rozwiązania dla transportu niskoemisyjnego, które urzeczywistniają filary jego strategii dla redukcji emisji CO2. Obejmuje to produkcję pojazdów ciężarowych o coraz lepszej efektywności energetycznej, dostarczanie w pełni elektrycznych rozwiązań dla zeroemisyjnego transportu lokalnie, wydłużenie żywotności pojazdów w ramach podejścia gospodarki o obiegu zamkniętym oraz pracę nad rozwiązaniami dla w 100% bezemisyjnej logistyki ostatniej mili.

Lyon, to historyczne miejsce narodzin Renault Trucks. Stoisko w hali 4 zostanie podzielone na sekcje:

  • Elektromobilność;
  • Mobilność miejska;
  • Efektywność energetyczna;
  • Gospodarka o obiegu zamkniętym;
Renault Trucks jest obecnie jedynym producentem oferującym mobilność elektryczną do wszystkich zastosowań: od rowerów towarowych o masie 650 kg po 44-tonowe ciągniki elektryczne i ciężarówki budowlane (fot. Renault Trucks)

Elektromobilność, mobilność i logistyka ostatniej mili

Producent oferuje obecnie pełną gamę całkowicie elektrycznych pojazdów, od rowerów towarowych o wadze 650 kg po 44-tonowe ciągniki siodłowe i miejskie ciężarówki budowlane.

Odwiedzający targi Solutrans będą mieli okazję zobaczyć na stoisku zupełnie nowe Renault Trucks T E-Tech i C E-Tech przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, z nowym logo marki, aktualnie produkowane seryjnie w fabryce Renault Trucks w Bourg-en-Bresse (Ain, Owernia-Rodan-Alpy).

Renault Trucks T 4×2 E-Tech (fot. Renault Trucks)

Obok nich zaprezentowany zostanie Renault Trucks D E-Tech  z nową stylistyką przodu. Ten pojazd klasy średniej będzie również wyposażony w nowe funkcje poprawiające bezpieczeństwo w obszarach miejskich, zarówno dla kierowców jak i innych użytkowników dróg. Funkcje te, dostępne już dzisiaj spełniają wytyczne rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa (GSR), które ma wejść w życie w lipcu 2024 r.

Renault Trucks D E-Tech (fot. Renault Trucks)

Zaprezentowane zostaną również pojazdy dostawcze: w pełni elektryczny Renault Trucks Trafic E-Tech, najnowszy pojazd w ofercie producenta samochodów ciężarowych, zostanie zaprezentowany w komplecie z nadwoziem chłodniczym. Natomiast drugi pojazd użytkowy zostanie zaprezentowany podczas konferencji prasowej w środę, 22 listopada.

Aby zagwarantować zaprezentowanie pełnej gamy pojazdów miejskich, przedstawione zostaną dwa rowery towarowe Kleuster Freegônes dla profesjonalistów. Pierwszy z nich będzie miał zabudowę zdolną do przewożenia ładunku o masie 300 kg i pojemności użytkowej 2m3, podczas gdy drugi zostanie zaprezentowany w konfiguracji „spożywczej”. Te niezawodne, wytrzymałe i ekonomiczne trójkołowce ze wspomaganiem elektrycznym są obecnie montowane w zakładzie produkcyjnym Renault Trucks w Vénissieux (Rodan, Owernia-Rodan-Alpy) i dystrybuowane za pośrednictwem jego sieci.

Renault Trucks E-Tech (fot. Renault Trucks)

Na koniec odwiedzający, którzy pojawią się na dziedzińcu centrum wystawowego Lyon Eurexpo, zobaczą:

  • 26-tonową kabinę Renault Trucks D Wide E-Tech Low Entry Cab, zamienioną w sztukę uliczną przez lyońskiego artystę Birdy Kids;
  • Trzeci rower Freegônes, tym razem zaprezentowany w wersji śmieciarki, przedstawiający interoperacyjność między rowerem towarowym a Renault Trucks D Wide.
  • Ciężarówkę ze specjalnej serii pojazdów używanych Renault Trucks T Red.

Efektywność energetyczna

Oprócz mobilności elektrycznej, Renault Trucks oferuje również samochody ciężarowe o coraz większej wydajności energetycznej, co ma na celu zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych.

W związku z tym producent zaprezentuje Renault Trucks T DE 13 l – 480 KM Turbo Compound. Wersja modelowa 2024 korzysta z najnowszych zmian w najwyższej gamie. Producent zoptymalizował wyposażenie kabiny, aby połączyć komfort i ergonomię, a także wyposażył swoje pojazdy w zaawansowaną technologię wspomagania kierowcy w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach (GSR).

Pojazdy Renault Trucks z gamy ciężkiej mogą być zasilane paliwem B100, zarówno w opcji B100 exclusive, jak i B100 flexible. To zrównoważone paliwo alternatywne, odpowiednie do transportu długodystansowego, dystrybucji i budownictwa, szybko redukuje emisję zarówno CO2 o co najmniej 60%, jak i cząstki stałe nawet o 80%, pozostając w 100% odnawialne i kwalifikując się do naklejki CRIT’AIR 1 dotyczącej czystego powietrza (dla B100 exclusive).

T480 Evolution DE 13 Turbo Compound (fot. D. Piernikarski)

Gospodarka w obiegu zamkniętym

Renault Trucks France zaprezentuje Restart, komercyjną ofertę używanych pojazdów ciężarowych po regeneracji. Celem tego programu regeneracji jest wydłużenie okresu eksploatacji pojazdu dla klientów, zamiast ich wymiany na nowe. Po okresie 3 do 4 lat użytkowania pojazdy są odnawiane, a ich oprogramowanie aktualizowane. Po zakończeniu tego procesu odnowione pojazdy są zwracane właścicielom na kolejne trzy lata eksploatacji.

Producent pokaże również nową serię specjalnych używanych samochodów ciężarowych Renault Trucks T Red. Ta trzecia seria potwierdza zaangażowanie firmy w sprzedaż pojazdów używanych, które są zarówno atrakcyjne dla kierowców i przewoźników, jak i trwałe, ponieważ zostały zaprojektowane tak, aby przekroczyć symboliczną granicę miliona kilometrów.

Renault Trucks T Red (fot Renault Trucks)

OXYGEN: Pojazd koncepcyjny Renault Trucks

Podczas targów Solutrans po raz pierwszy odbędzie się publiczny pokaz pojazdu Oxygen, eksperymentalnej 16-tonowej, w pełni elektrycznej ciężarówki opracowanej wspólnie przez Renault Trucks, Geodis i 17 partnerów, zaprojektowanej z myślą o sprostaniu wyzwaniom logistyki miejskiej.

Ten pojazd koncepcyjny uwzględnia wszystkie ograniczenia i wymagania związane z dostawami miejskimi, w tym eliminację zanieczyszczeń i hałasu oraz poprawę bezpieczeństwa czynnego i biernego w celu zapewnienia lepszej koegzystencji ze wszystkimi użytkownikami dróg.

Działania i partnerstwa

Trzy pojazdy z całkowicie elektrycznej gamy Renault Trucks E-Tech będą dostępne do jazdy próbnej na zamkniętym torze, podczas gdy rowery towarowe Freegônes będzie można wypróbować na zadaszonym torze w hali 1.

Na koniec Renault Trucks zaprezentuje:

  • Clovis, sieć dealerską Renault Trucks w zakresie wynajmu pojazdów użytkowych, która oferuje lokalną usługę z ponad 20 000 pojazdów dostępnych w ponad 200 lokalizacjach we Francji.
  • Renault Trucks Financial Services (RTFS), dział finansowy producenta, który oferuje rozwiązania finansowe i ubezpieczeniowe dostosowane specjalnie do pojazdów elektrycznych.
  • Używane samochody ciężarowe Renault Trucks (Used Trucks by Renault Trucks), oznaczenie działalności marki w zakresie pojazdów używanych, która dzięki 120 autoryzowanym punktom sprzedaży pojazdów używanych we Francji i ponad 310 punktom obsługi posprzedażnej jest wiodącą francuską siecią sprzedaży używanych samochodów dostawczych i ciężarowych.
Renault Trucks D Electric Retrofit (fot. Renault Trucks)