Renault Trucks C520 6×4 z zabudową Hydrofast do transportu dłużycy

Fot. Renault Trucks Polska

Prezentujemy pojazd do transportu leśnego należący do firmy Devdrew Dawid Ziewiec: Renault Trucks C520 6×4 z zabudową Hydrofast. Pojazd tak skonfigurowany jest wytrzymały, uniwersalny i może przewozić drewno o długości do 21 m, a do tego jest efektownie stuningowany.

Zestaw Renault Trucks C520 6×4 z zabudową Hydrofast, żurawiem z kabiną LS i naczepą DOLL LOGO 21 z ławami ExTe wyposażony jest w felgi z kutego aluminium Alcoa Wheels Dura-Bright.

→ W tym linku właściciel Dawid Ziewiec opowiada skąd pomysł na taką konfigurację pojazdu i jak obniżyć masę zestawu. ←

Fot. Renault Trucks Polska

Renault Trucks C520 6×4

Pojazd napędzany jest 13-litrowym silnikiem DTI13 o maksymalnej mocy 520 KM (383 kW) i momencie obrotowym 2550 Nm (dostępnym w zakresie 990–1400 obr/min), współpracującym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver ATO2613F Xtendend Xtrem przeznaczoną do trudnych warunków eksploatacji, z nadbiegiem i przełożeniem pełzającym. Skrzynia ta w połączeniu z mostami napędowymi o pojedynczej redukcji (bez zwolnic) pozwala uzyskać tak bardzo pożądany kompromis pomiędzy sprawną jazdą w lesie a przyjemnym i ekonomicznym transportem dalekobieżnym.

Fot. Renault Trucks Polska

Pojazd ma zawieszenie mechaniczne z przodu i pneumatyczne z tyłu – przednia oś o nośności 9 t ma 3-piórowy wzmocniony resor paraboliczny. Zawieszenie tylne jest wyposażone w 8 poduszek pneumatycznych i 2 mocne stabilizatory skrętne. Na wszystkich osiach są wzmocnione hamulce tarczowe, hamowanie wspomaga również zwalniacz Optibrake+ o maksymalnej mocy hamowania 382 kW. Tak skonfigurowany pojazd technicznie nadaje się do ciągnięcia zestawu o masie całkowitej sięgającej nawet 70 t.

Fot. K.Biskupska

Na 4 poduszkach pneumatycznych zawieszono bardzo bogato wyposażoną kabinę SleeperCab, a na pokaźnej liście dodatkowego wyposażenia wnętrza znajdują się np. schowki górne z limitowanej edycji Renault T High Maxispace, które zostały zamontowane w Gamie C jako adaptacja fabryczna wykonana specjalnie dla firmy Devdrew.

Bardzo bogato wyposażona kabina SleeperCab (fot. Renault Trucks Polska)
Fot. Renault Trucks Polska
Fot. Renault Trucks Polska
Fot. Renault Trucks Polska

Wysokość wewnątrz kabiny od tunelu środkowego do szyberdachu wynosi ok. 190 cm, a sam tunel ma zaledwie 20 cm wysokości. Pojazd wyposażono również w belkę przednią z oświetleniem dalekosiężnym, belkę tylną z oświetleniem roboczym, boczne belki dolne z oświetleniem pozycyjnym, klimatyzację postojową oraz telewizor wewnątrz kabiny.

Taka konfiguracja zapewnia odpowiedni kompromis pomiędzy wytrzymałością pojazdu, jego stabilnością w terenie a komfortem jazdy zarówno na pusto, jak i z ładunkiem.

Fot. Renault Trucks Polska

Felgi aluminiowe Alcoa

Pojazd wyposażony w felgi aluminiowe Alcoa Wheels Dura-Bright – łatwe w utrzymaniu, a co najważniejsze ich użytkowanie obniża koszty eksploatacji floty. Obręcze te są o ok. 51% lżejsze i bardziej wytrzymałe od stalowych. Oszczędność to ok. 17 kg na jednym kole, na zestawie gdy jest 16 kół, po 8 na ciągniku i naczepie – wychodzi ok. 270 kg oszczędności. To ważne gdy masa jest istotna i każdy odjęty kilogram ma znaczenie.

Fot. K.Biskupska
Fot. Renault Trucks Polska