Prezentujemy pojazd do transportu leśnego należący do firmy Devdrew Dawid Ziewiec: Renault Trucks C520 6×4 z zabudową Hydrofast. Pojazd tak skonfigurowany jest wytrzymały, uniwersalny i może przewozić drewno o długości do 21 m, a do tego jest efektownie stuningowany.
Zestaw Renault Trucks C520 6×4 z zabudową Hydrofast, żurawiem z kabiną LS i naczepą DOLL LOGO 21 z ławami ExTe wyposażony jest w felgi z kutego aluminium Alcoa Wheels Dura-Bright.
→ W tym linku właściciel Dawid Ziewiec opowiada skąd pomysł na taką konfigurację pojazdu i jak obniżyć masę zestawu. ←
Renault Trucks C520 6×4
Pojazd napędzany jest 13-litrowym silnikiem DTI13 o maksymalnej mocy 520 KM (383 kW) i momencie obrotowym 2550 Nm (dostępnym w zakresie 990–1400 obr/min), współpracującym ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Optidriver ATO2613F Xtendend Xtrem przeznaczoną do trudnych warunków eksploatacji, z nadbiegiem i przełożeniem pełzającym. Skrzynia ta w połączeniu z mostami napędowymi o pojedynczej redukcji (bez zwolnic) pozwala uzyskać tak bardzo pożądany kompromis pomiędzy sprawną jazdą w lesie a przyjemnym i ekonomicznym transportem dalekobieżnym.
Pojazd ma zawieszenie mechaniczne z przodu i pneumatyczne z tyłu – przednia oś o nośności 9 t ma 3-piórowy wzmocniony resor paraboliczny. Zawieszenie tylne jest wyposażone w 8 poduszek pneumatycznych i 2 mocne stabilizatory skrętne. Na wszystkich osiach są wzmocnione hamulce tarczowe, hamowanie wspomaga również zwalniacz Optibrake+ o maksymalnej mocy hamowania 382 kW. Tak skonfigurowany pojazd technicznie nadaje się do ciągnięcia zestawu o masie całkowitej sięgającej nawet 70 t.
Na 4 poduszkach pneumatycznych zawieszono bardzo bogato wyposażoną kabinę SleeperCab, a na pokaźnej liście dodatkowego wyposażenia wnętrza znajdują się np. schowki górne z limitowanej edycji Renault T High Maxispace, które zostały zamontowane w Gamie C jako adaptacja fabryczna wykonana specjalnie dla firmy Devdrew.
Wysokość wewnątrz kabiny od tunelu środkowego do szyberdachu wynosi ok. 190 cm, a sam tunel ma zaledwie 20 cm wysokości. Pojazd wyposażono również w belkę przednią z oświetleniem dalekosiężnym, belkę tylną z oświetleniem roboczym, boczne belki dolne z oświetleniem pozycyjnym, klimatyzację postojową oraz telewizor wewnątrz kabiny.
Taka konfiguracja zapewnia odpowiedni kompromis pomiędzy wytrzymałością pojazdu, jego stabilnością w terenie a komfortem jazdy zarówno na pusto, jak i z ładunkiem.
Felgi aluminiowe Alcoa
Pojazd wyposażony w felgi aluminiowe Alcoa Wheels Dura-Bright – łatwe w utrzymaniu, a co najważniejsze ich użytkowanie obniża koszty eksploatacji floty. Obręcze te są o ok. 51% lżejsze i bardziej wytrzymałe od stalowych. Oszczędność to ok. 17 kg na jednym kole, na zestawie gdy jest 16 kół, po 8 na ciągniku i naczepie – wychodzi ok. 270 kg oszczędności. To ważne gdy masa jest istotna i każdy odjęty kilogram ma znaczenie.