Girteka testuje naczepy Chereau Performance wyposażone w panele z izolacją próżniową VIP

Fot. K.Biskupska

W ramach kontaktu na zakup 1400 naczep chłodniczych, firmy Girteka i Chereau, podpisały również umowę partnerską na wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań w naczepach użytkowanych przez przewoźnika i niejako testowanie ich w realnych warunkach eksploatacji. 

Oznacza to, że część naczep chłodniczych produkowanych przez Chereau dla Girteki, zostanie już wyposażona w panele z izolacją próżniową wykonane w technologii VIP (Vacuum Insulated Panel) i technologie aerodynamiczne AeroTop i AeroFlap, co pozwoli na porównanie zużycia paliwa i wydajności z tradycyjnymi pojazdami. Dzięki wykorzystaniu rozwiązań cyfrowych, takich jak widoczność w czasie rzeczywistym (RTV) i monitorowanie wydajności floty, Girteka będzie mogła zebrać odpowiednie dane i szybko ocenić korzyści płynące z inwestycji w te rozwiązania.

Umowa partnerska między Girteką a Chereau została podpisana na 4 lata. Jej celem jest wymiana wiedzy i doświadczeń, co ma przyspieszyć rozwój transportu przyszłości, wydajnego i bardziej przyjaznego dla środowiska.

Chłodnie Chereau Performance dla zmniejszenia śladu węglowego

Firma Chereau, to założony w 1951 r. w normandzkim Avranches wiodący francuski producent ciężkich pojazdów chłodniczych, zaliczany do europejskich producentów chłodni premium. Przedstawicielem Chereau w Polsce jest spółka TT-Thermo King i to ona będzie realizowała kontrakt na dostawę 1400 naczep dla firmy Girteka. Dostawy rozpoczną się od II kw. br.

Chłodnia Chereau Performance wyposażona w agregat Thermo King SLXi-300 (fot. K.Biskupska)

Jak chłodnie Chereau zmniejszają swój ślad węglowy? Naczepy Chereau Performance wyposażone są w panele z izolacją próżniową wykonane w technologii VIP (Vacuum Insulated Panel). Panele VIP to obecnie najlepsza izolacja dostępna na rynku. Naczepa Chereau Performance z panelami VIP wyposażona w system szyn wzdłużnych i pionowych ATD-C ma współczynnik przewodzenia ciepła K na poziomie 0,27 W/m2K (w porównaniu do 0,37 w standardowych naczepach Chereau). Naczepy Chereau Performance mają szereg zalet: do 25 % bardziej wydajna izolacja przy redukcji energii agregatu potrzebnej do produkcji zimna i możliwości utrzymania temperatury w przypadku problemów z agregatem chłodniczym. Naczepy Chereau Performance otrzymują 15-letnią gwarancję na spełnienie wymagań ATP. W naczepach Performance czas zmiany temperatury z 0˚ na 5˚ wynosi 12 godzin, dla porównania w tradycyjnej naczepie to 4 godziny.

Chłodnia Chereau Performance (fot. K.Biskupska)
Chłodnia Chereau Performance (fot. K.Biskupska)

Zestaw aerodynamiczny naczepy Chereau, zmniejszający zużycie energii, składa się z 2 elementów: AeroTop, czyli spojlera dachowego o wysokości 5 cm, który zmniejsza opór aerodynamiczny i pozwala zaoszczędzić do 0,3 l/100 km oraz AeroFlap, spojlera zintegrowanego z szablonem tylnych drzwi i uruchamianego automatycznie podczas ich otwierania lub zamykania. W przypadku silników Diesla, przy prędkości 80 km/h, połączenie tych dwóch technologii zapewnia oszczędność paliwa na poziomie 1,1 l/100 km. Opracowane przez Chereau urządzenia aerodynamiczne są wykonane z aluminium i działają autonomicznie.

Xavier Wilkie (fot. K. Biskupska)

Jesteśmy bardzo dumni z partnerstwa, które pokazuje, że naczepy o wysokiej wartości są dobrym wyborem dla dużych flot poszukujących dobrego TCO, najwyższych osiągów i rozwiązań przyjaznych dla środowiska” – mówi Xavier Wilkie, dyrektor handlowy Chereau.

Flota firmy Girteka liczy blisko 8 000 naczep chłodniczych, z zakresem temperatur od – 25°C do +25°C. Na co dzień w chłodniach stosowane są głównie agregaty napędzane silnikiem diesla lub elektryczne, a to oznacza, że ich wykorzystanie może stanowić podobny problem i przeszkodę dla rozwoju transportu niskoemisyjnego jak w przypadku samochodów ciężarowych.

Simonas Bartkus (fot. Girteka)

Koncentrując się na rozwiązaniach transportu chłodniczego w całej Europie, jesteśmy podekscytowani możliwościami przetestowania nowych naczep, zmniejszenia emisji wynikających z ich użytkowania i zapewnienia bardziej zrównoważonych usług transportowych dla naszych klientów” – podsumowuje Simonas Bartkus, szef marketingu i komunikacji firmy Girteka.