Przedsprzedaż modelu ID.Buzz rozpoczęła się w maju 2022 roku – klientom przekazano już 6 000 modeli elektrycznego Volkswagena

ID. Buzz (fot. Volkswagen)

Rok 2022 dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze stał pod znakiem modelu ID. Buzz – pierwszego od podstaw zaprojektowanego jako model elektryczny dostawczego Volkswagena. Po światowej, medialnej premierze w marcu, w maju 2022 rozpoczęła się przedsprzedaż. Jeszcze zanim jesienią pojazd trafił do dealerów, klienci zamówili już 21 000 sztuk. Do końca ub. roku zamówienia na modele ID. Buzz Pro i ID. Buzz Cargo wyniosły łącznie 26 600 sztuk. W 2022 roku główną fabrykę Volkswagena w Hanowerze opuściło 10 800 ID. Buzzów, a 6000 egzemplarzy zostało już przekazanych klientom.

Z łączną liczbą 7500 pojazdów elektrycznych dostarczonych do rąk klientów, Volkswagen Samochody Dostawcze ponad dwukrotnie przekroczył wynik 3600 sztuk osiągnięty w 2021 r. Największy udział tej wartości miał model ID. Buzz, dzięki któremu firma położyła fundamenty pod elektryfikację floty pojazdów na dużą skalę. „ID. Buzz stanowi kamień milowy na naszej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest 55-procentowy udział pojazdów BEV na początku następnej dekady. To ściśle określony cel w naszej strategii GRIP 2030” – wyjaśnił Lars Krause, członek zarządu Volkswagen Samochody Dostawcze ds. sprzedaży i marketingu.

ID. Buzz (fot. Volkswagen)

Rynek niemiecki rośnie wbrew trendom światowym
Wojna w Ukrainie i niepewność w łańcuchach dostaw miała wpływ na produkcję oraz liczbę samochodów dostarczanych klientom w 2022 roku przez Volkswagen Samochody Dostawcze. Dostarczono łącznie 328 600 pojazdów, co oznacza spadek o 8,6 % r/r. (otrzymanych zamówień było 407 400).
W Niemczech liczba dostarczonych pojazdów wzrosła o 8,3%, do 98 400 egzemplarzy. Tym samym rynek niemiecki pozostaje najsilniejszym rynkiem indywidualnym na świecie. Otrzymane zamówienia wzrosły w tym samym czasie o 8,8% do 137 400 sztuk, przekraczając wyraźnie poprzedni rekordowy wynik z 2015 roku.

Dostawy rynkowe wg. linii produktowych
W roku 2022 fabrykę w Hanowerze opuściło 10 800 sztuk modelu ID. Buzz. Pojazd ten od połowy listopada ub. roku jest dostępny w salonach dealerskich, a 6000 pojazdów zostało już przekazanych klientom.
Z liczbą 142 600 sztuk dostarczonych klientom, seria T pozostaje modelem o największym wolumenie w portfolio marki. Wzrost odnotowano ponownie w liczbie dostarczonych egzemplarzy modelu California 6.1: 21 600 sztuk to o 12,1% więcej niż rok wcześniej.
W 2022 roku do klientów trafiło łącznie 39 800 modeli Amarok, a w ostatnich dniach ub. roku, przekazano pierwszy model nowego Amaroka, który swoją światową premierę miał latem 2022 r.
Liczba dostarczonych egzemplarzy VW Caddy wyniosła 80 700 sztuk (spadek o 5,2%), a VW Crafter – 59 400 pojazdów (rok wcześniej 62 300).

Dostawy w sumie w ujęciu globalnym:
ID. Buzz: 6000 sztuk
Seria T: 142 600 sztuk (-14,3%)
Amarok: 39 800 sztuk (-12,2%)
Caddy: 80 700 (-5,2%)
Crafter: 59 400 (-4,6%)
Modele elektryczne: 7500 (+109%)

Dostawy w poszczególnych regionach świata
Europa Zachodnia: Liczba pojazdów dostarczonych klientom przez Volkswagen Samochody Dostawcze wyniosła 235 300 (w poprzednim roku 248 700). Niemcy z liczbą 98 400 dostarczonych egzemplarzy (+8,3%) pozostają zdecydowanie najsilniejszym rynkiem dla marki Volkswagen Samochody Dostawcze. Liczba przyjętych zamówień wzrosła o 8,8% do 137 400. To znacznie przekracza poprzedni rekord z 2015 roku.
Europa Środkowa i Wschodnia: Liczba pojazdów dostarczonych wyniosła 22 100 sztuk (rok poprzedni 30 200). Największym rynkiem indywidualnym pozostaje Polska z liczbą 7900 sprzedanych samochodów (rok poprzedni 9100).
Ameryka Północna: W Meksyku, jedynym rynku marki Volkswagen Samochody Dostawcze w Ameryce Północnej, dostawy do klientów wzrosły o 38% do 6400 egzemplarzy.
Ameryka Południowa: Liczba dostarczonych tam pojazdów wyniosła 32 200 (-2,2% r/r). Największym rynkiem indywidualnym pozostaje Argentyna ze wzrostem o 13,5% do 21 205 pojazdów, a następnie Brazylia – 6005 sztuk (w roku poprzednim 7900).
Azja/Pacyfik: Po mocnym 2021 roku nastąpił spadek do liczby 13 000 pojazdów wysłanych w region Azji i Pacyfiku. Australia pozostaje tam najsilniejszym pojedynczym rynkiem, z wynikiem 8100 sztuk (w poprzednim roku 12 500).
Afryka: Liczba pojazdów dostarczonych przez Volkswagen Samochody Dostawcze na kontynent afrykański wyniosła 7300 sztuk (w poprzednim roku 9000). Natomiast w RPA, najsilniejszym rynku indywidualnym na kontynencie, liczba dostarczonych aut to 5200 sztuk, podobnie jak w 2021 r.
Bliski Wschód: Po dwóch mocnych latach, w roku 2022 w regionie tym nastąpił spadek sprzedaży do 12 300 pojazdów (rok wcześniej było to 16 600). W Turcji, największym rynku regionu, liczba dostarczonych pojazdów spadła do 10 700 sztuk (rok poprzedni 14 700).

Jak czytamy w materiale prasowym producenta VW: “Wszystkie podane powyżej wartości są zaokrąglone do pełnej setki.”

Opracowanie: Katarzyna Biskupska

Fot. Volkswagen